În ciuda ploii, împătimiţi ai maşinilor cu motoare tari s-au strâns, sâmbătă, în parcarea fostului sediu al Vămii Oradea, de pe Şoseaua Borşului, pentru a participa la prima etapă a campionatului Rally Sprint, care îmbină viteza cu îndemânarea.

Potrivit organizatorului Adrian Cristea, la eveniment s-au înscris 27 de participanţi de toate vârstele, din Oradea, Satu Mare, Baia Mare sau Cluj, care au concurat în două manşe a câte 4 ture. "Se ia în considerare timpul cel mai bun din cele două manşe. Concurenţii sunt împărţiţi în 5 categorii: juniori, respectiv 4 categorii de motoare. Juniorii merg până în 1600 cmc, dar celelalte categorii sunt începând cu 1100 cmc până la peste 2000. Cea mai tânără concurentă are 10 ani", a precizat acesta.

Vedetele întrecerii au fost copiii, ca de pidă un băieţel de 12 ani din Baia Mare, practicant de performanţă al acestui sport, a cărui maşină a fost special adaptată raliurilor.

"Numai cutia de viteze costă peste 2000 de euro", a spus organizatorul. De altfel băieţelul, David Tarţa, este şi cel mai tânăr pilot atestat de Federaţia Română de Automobilism Sportiv, fiind cunoscut pentru numeroasele premii pe care le ia în concursurile din ţară şi străinătate.

Senzaţie a făcut şi mezina celor înscrişi din concurs, Natalia Iocsak, din Satu Mare, care abia se vedea de după bordul maşinii pe care o conducea. Deşi în manşa a doua a luat o bordură şi a fost penalizată cu 5 sutimi, mica şoferiţă s-a comportat profesionist, luând virajele cu îndemânare. După incident, nici măcar un cauciuc delimitator al pistei nu a mutat de pe loc. "Micuţa conduce foarte bine, mult mai bine decât unii adulţi care s-au înscris în concurs", a lăudat-o un alt organizator.

Marea majoritate a maşinilor participante la eveniment, de la Golf 1, până la BMW-uri din anii 90, au fost adaptate acestor tipuri de curse, însă au fost şi unele maşini "de stradă" care au concurat numai de dragul competiţiei.

Câştigătorii Rally Sprint au fost: Clasa Juniori - David Tarţa, locul I, Leontin Iocsak, locul II, Sergiu Tirpe, locul III; Clasa II: Sorin Fâşie, Ioan Iocsak, Nicolae Stan; Clasa III: Doru Găvruţa, Andrei Uram, Mihai Vezendan; Clasa IV: Cristian Heredea, Kalman Kalman, Dan Albuş; Clasa V, cu motoare de peste 2000 cmc: Ioan Tirpe, Florin Stecka, Andrei Uram.

Întrecerile de sâmbătă au făcut parte din prima etapă din cele 4 programate ae Campionatului de Rally Sprint. Etapa a coincis cu împlinirea a 110 ani de Automobil Club Român, principalul organizator.

Citiţi pe această temă şi articolul "Întrecerea viteziştilor: Debutează primul campionat local de Rally Sprint"