Astra Vagoane Călători din Arad au prezentat primul tramvai românesc produs în parteneriat cu firma nemţească Siemens. Preţul unei garnituri este de doar 1,7 milioane de euro, aproximativ cu 30% mai ieftin decât tramvaiele fabricate pe piaţa mondială.

Tramvaiul "Imperio" este, potrivit Astra Vagoane Călători, cel mai economic tramvai din lume, în privinţa raportului între tariful la energie consumată, numărul de călători şi kilometri parcurşi.

"Începând de astăzi, România apare pe harta mondială a fabricanţilor de tramvaie. Cu sprijinul Siemens, am reuşit să scoatem un tramvai modern, de top, ale cărui performanţe sunt la cel mai înalt nivel. Drumul nu a fost foarte lung. dar a fost greu. Prezentăm un prototip de tramvai pe care o să-l vedeţi atât în ţară, cât şi în străinătate", a declarat Valer Blidar, preşedintele SC Astra Vagoane Călători SA.

În funcţie de solicitări, Imperio poate fi echipat cu trei sau patru module, iar, pentru a creşte confortul călătorilor, 30 la sută din lungimea acestuia poate fi echipată cu uşi. Noul model de tramvai are 168 sau 240 de locuri, în funcţie de numărul de module din care este format.

Reprezentanţii Siemens au spus, totodată, că modelul produs la Arad concurează uşor cu orice alt model produs în lume, mai cu seamă că este mai ieftin. De pildă, tramvaiele Siemens ULF achiziţionate de Primăria Oradea au costat 2,7 milioane de euro garnitura.