Reprezentanţii AJOFM au inaugurat joi un centru electronic de informare a şomerilor. "S-a finalizat proiectul naţional ProSelf de promovare a serviciilor de tip self-service în toate agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă din ţară, în judeţul nostru fiind amenajat la sediul instituţiei un centru care are ca scop furnizarea de informaţii pentru persoane sau angajatori, pe baza unei autoserviri", a declarat, joi, directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Bihor, Doru Drăghici.

Centrul este dotat cu un ecran cu touch-screen care oferă şomerilor înregistraţi în baza de date a AJOFM Bihor posibilitatea de a afla instant ce locuri de muncă sunt disponibile, atât în ţară cât şi în străinătate, numărul acestora, de ce tip, dar şi detalii despre firma angajatoare. În plus, dacă găsesc o ofertă corespunzătoare, şomerii pot să-şi tipărească o repartiţie, care atestă că este în baza de date a agenţiei, pentru a se prezenta cu ea la angajator.

Totodată, ecranul cu interfaţă sensibilă la atingere poate fi folosit şi de angajatori, care-şi pot depune declaraţiile către fondul de şomaj, ori unele rectificative, după ce, bineînţeles, s-au identificat.

Centrul amenajat la sediul AJOFM Bihor cuprinde şi un ecran LCD pe care continuu sunt afişate o serie de informaţii considerate de interes pentru şomeri. Spre exemplu, sunt afişate lista locurilor de muncă, a cursurilor de formare profesională, a situaţiilor statistice şi anunţurile generale.

În mod normal, aplicaţia cu touch-screen ar trebui să suporte şi aplicaţia "ProSelf eViza". Aceasta ar urma să ofere posibilitatea şomerilor indemnizaţi să afle când primesc indemnizaţia, dar şi să aplice viza lunară, o măsură care asigură statul că aceştia nu sunt plecaţi în străinătate în timp ce primesc şi bani de şomaj.

"Fiindcă funcţionează pe bază de amprentă electronică, de tipul celei folosite la Poliţie, aceasta nu poate fi funcţională încă fiindcă autoritatea naţională care avizează utilizarea amprentei digitale nu şi-a dat încă acordul, dar în curând acest lucru va fi reglemntat", a mai spus Dorel Drăghici.

Potrivit Dacianei Nica, adjuncta AJOFM Bihor, centrul electronic va funcţiona în fiecare zi de la 8 la 16, iar două persoane vor fi tot timpul acolo, una care va ajuta toate persoanele interesate să înveţe să lucreze cu noul sistem, iar cealaltă din partea EURES, care va îi va informa în privinţa locurilor de muncă din străinătate.

Pe de altă parte, reprezentanţii AJOFM au anunţat că în cadrul proiectul "Căi de formare şi ocupare în sectorul turismului alternativ - Alter Tour", în care agenţia din Bihor este partener, sunt cuprinşi 150 de şomeri bihoreni care au beneficiat sau vor beneficia gratuit de cursuri de pregătire în domeniu, precum cele de administrator pensiune turistică, lucrător în agroturism, lucrător hotelier şi agent turism.

În plus, alţi 200 au beneficiat de mediere a muncii, adică informare în căutarea unui loc de muncă, asigurarea unei relaţii între şomeri şi angajatori. În urma acestor consilieri, peste 80 de persoane şi-au găsit loc de muncă.