Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Bihor, împreună cu omologii din Neamţ şi cu două firme de recrutare de personal, Active Job Consulting şi Multi Proiect, a demarat un proiect de 13 milioane de lei, finanţat cu fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, menit să ajute şomerii să se angajeze.

Mai precis, proiectul "Factor - Fii activ în oraşul tău!" vizează creşterea ratei de ocupare a locurilor de muncă la nivelul regiunilor de implementare, nord-vest şi nord-est, prin facilitarea accesului pe piaţa muncii a persoanelor inactive, şomerilor şi persoanelor în căutarea unui loc muncă.

Potrivit directorului AJOFM Bihor, Békési Csaba, vor fi consiliate şi mediate pentru angajare 1.200 de persoane, iar alte 960 vor participa la cursuri de formare personală. Cursurile vor fi cele care sunt cerute în prezent de angajatori: în turism, comerţ, industria alimentară, industria textilă, estetică şi igiena corpului, construcţii.

"Unde va fi nevoie, acolo vom organiza cursurile", a declarat Békési Csaba vineri, la lansarea proiectului. Dat fiind că proiectul vizează zona de nord-vest a ţării, nu este exclus ca aceste cursuri să aibă loc şi în judeţele vecine Bihorului. "Avem posibilitatea să închiriem săli, să asigurăm transportul formatorilor", a precizat şi Luminiţa Popa, reprezentant al firmei Active Job Consulting.

Cel puţin 125 de persoane vor trebui să se angajeze în termen de 6 luni de la participarea la activităţile proiectului, acesta fiind un obiectiv declarat al proiectului.

Practic, proiectul aduce finanţare pentru activităţile pe care funcţionarii AJOFM le fac, prin natura meseriei. "Prin acest proiect putem ajunge mai uşor la persoanele la care nu ajung informaţiile noastre. În plus, putem achiziţiona mai multe baterii de teste şi putem acredita cursuri noi", a explicat Békési.

Înscrierile pentru cursurile de formare profesională vor debuta în toamna acestui an.