Consiliul Județean Bihor a anunțat miercuri că lucrările la amenajarea șoselei de centură Beiuș au ajuns la un stadiu de execuție de 70%.

„Constructorii lucrează la suprabetonarea celor două viaducte și a celor trei pasaje supraterane de pe traseu, la montarea parapetelor pe viaducte, instalarea stâlpilor de iluminat public, iar pe unele tronsoane se toarnă asfaltul”, se arată în comunicatul trimis de CJ Bihor. 


(sursa foto: Consiliul Județean Bihor)

Centura Beiuș va avea o lungime totală de 9,33 kilometri și este compusă din două tronsoane.

Primul are o lungime de 7,3 kilometri, începe din DN76, traversează Crișul Negru și Drumul Comunal 231, ocolind Beiușul la vest. Apoi, trece peste calea ferată și Crișul Negru și revine în DN76 printr-o curbă la dreapta.

Al doilea tronson al șoselei este mai mic. Are o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani și va face legătura între primul sector al centurii și DJ 764 Beiuș - Roșia - Aleșd, asigurând totodată accesul către Parcul Industrial Beiuș.

(sursa foto: Consiliul Județean Bihor)

Cele două secțiuni au constructori diferiți. Astfel, pe primul tronson lucrează asocierea formată din Drum Asfalt, Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, valoarea contractului fiind de 269,4 de milioane de lei, fără TVA, iar al doilea tronson este executat de Drum Asfalt și Ile Viorel Construct, contractul semnat având o valoare de 15,5 de milioane de lei, fără TVA.

În luna ianuarie a acestui an, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, spunea că centura va fi deschisă traficului în această vară. Rămâne de văzut dacă va fi așa. 

Finanțarea pentru realizarea acestei investiții este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 - 2020. Șoseaua este realizată de CJ Bihor, în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!