Primul pas pentru gestionarea unitară la nivelul întregului judeţ a problemei câinilor fără stăpân a fost făcut.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Bihor, Administraţiei Domeniului Public Oradea şi consiliilor locale din Beiuş, Salonta, Marghita şi Aleşd au semnat contractul de asociere prin care şi-au asumat realizarea în comun a patru adăposturi publice şi a prestării serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân în judeţ.

Potrivit unui comunicat al CJ Bihor, contractul de asociere a fost semnat marţi, în baza unei hotărâri pe care aleşii bihorenilor au adoptat-o la 30 martie şi, ulterior, a altora, adoptate de aleşii locali din cele patru oraşe.

Aceste hotărâri prevăd că CJ Bihor va realiza proiectul tehnic pentru câte un adăpost pentru câinii fără stăpân în fiecare dintre cele patru oraşe, va finanţa construirea acestora (în limita sumei maxime de 150.000 lei fără T.V.A./adăpost) şi va achiziţiona cinci autoutilitare, din care patru de capacitate mică pentru strângerea câinilor din cele patru zone şi una de capacitate mare, cu care animalele vor putea fi transportate la adăpostul Grivei din Oradea.

Autoutilitarele vor fi dotate cu echipamente adecvat - cuşcă portabilă, dispozitiv de ridicare şi remorcă - destinate transportării câinilor fără stăpân.

Cele patru administraţii locale din Beiuş, Salonta, Marghita şi Aleşd vor pune la dispoziţie terenurile pentru construirea adăposturilor, vor înfiinţa servicii locale specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân şi vor derula campanii de stopare a înmulţirii acestor animale. Totodată, vor încheia contracte sau protocoale de colaborare cu localităţile învecinate interesate de acest serviciu.

Administraţia Domeniului Public Oradea va asigura lunar servicii de transport, cheltuieli materiale şi proceduri medicale obligatorii privind cazarea în Adăpostul Grivei din Oradea.