Masteranzii și doctoranzii Universității din Oradea interesați de invazia speciilor alohtone, adică originare din alte regiuni geografice, vor putea studia acest subiect în Spania, a anunțat instituția, printr-un comunicat de presă.

În cadrul alianței europene din care face parte, EU Green, UO dă startul unui proiect de cercetare care implică un stagiu de o săptămână la Universitatea Extremadura din Peninsula Iberică.

„Speciile invazive alohtone, IAS, reprezintă una dintre cele mai mari amenințări la adresa biodiversității la nivel global, atât în ecosistemele terestre, cât și în cele acvatice”, a spus directorul Departamentului de Biologie al Facultății de Informatică și Științe, prof. univ. dr. habil. Diana Cupșa.

Cursul organizat de universitățile partenere se adresează tinerilor care au absolvit studii de licență în domenii precum Agricultură, Biologie, Biotehnologie, Biogeologie, Științele Comunicării, Științele Mediului, Inginerie, Silvicultură, GIS, Arhitectură Peisageră, Drept, Medicină Veterinară.

În total, la acest program vor participa 27 de studenți din universitățile partenere, dintre care 3 din Oradea. Ei vor fi selectați în urma unui apel care urmează să fie lansat de UO și vor participa gratuit.

Cursul va prezenta noțiuni de bază privind pericolul, răspândirea, monitorizarea și managementul speciilor invazive de plante și animale. Studenții vor învăța despre metodele de evaluare a prezenței speciilor invazive pe teren și impactul acestora asupra biodiversității.

„Cursul adoptă o abordare critică a acestei problematici și folosește luarea deciziilor legate de speciile invazive în cunoștință de cauză, având în vedere impactul ridicat asupra biodiversității, societății, precum și în ceea ce privește pierderile economice care rezultă în urma invaziilor. Studenții vor învăța, de asemenea, despre reglementările legale referitoare la speciile invazive și despre posibilitatea de a utiliza «Citizen Science» pentru a implica societatea în sprijinirea monitorizării acestor specii”, a precizat Cupșa.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!