Conducerea companiei Lotus Center, controlată de Alexandru Mudura junior, a respins acuzaţiile că s-ar fi "înstăpânit" pe denumirea Nymphaea a Aquaparkului orădean, precum şi suspiciunile că şi-ar dori administrarea acestuia, anunţând chiar "suspendarea" proiectului hotelier din vecinătate, "din cauza dezinteresului, neînţelegerii şi atacurilor nedrepte". Prin contractul cu Primăria, firma este însă obligată să ridice hotelul în termen de 3 ani.

Marcă cu probleme

Printr-un comunicat de presă dat publicităţii luni, compania precizează că "nu deţine înregistrarea acestui nume (Nymphaea – n.r.) pe clasa 41, unde s-ar încadra specificul de activitate al Aquapark-ului, deci Primăria Municipiului Oradea are dreptul şi posibilitatea de a-şi numi proiectul cum doreşte".

În aces sens, e invocată declaraţia expertului în proprietate Mircea Buzlea, care a înregistrat la OSIM Mărcile firmei Lotus Center, şi care spune că "la depunerea cererii de marcă s-a solicitat protecţia în special pentru servicii de cazare temporară şi activităţi complementare", fără însă a intra în detalii.

Potrivit datelor publice furnizate de OSIM şi consultate de BIHOREANUL, Lotus Center a depus, în 2014, cerere pentru 6 clase de produse şi servicii, inclusiv pentru clasa 41 (educaţie; instruire; divertisment; activităţi sportive şi culturale), dar, în urma unei contestaţii, şi-a restrâns pretenţiile cu privire la unele dintre ele.

"Este falsă informaţia că hotelul ce ar urma să fie dezvoltat de către Lotus Center se va numi Nymphaea Resort!", mai arată comunicatul, deşi acesta este numele firmei care a realizat proiectul respectiv.

"Nu suntem interesaţi să se creadă că Aquapark-ul ar fi în proprietea noastră, nu ar aduce avantaje pentru nici una dintre părţi... Nu suntem interesaţi să ni se facă publicitate pe bani publici, nici până acum nu am avut nevoie şi considerăm că ne vom descurca şi în viitor singuri... Nu suntem şi nici nu am fost interesaţi de gestionarea Complexului Aquapark, mulţumim pentru  sugestia BIHOREANULUI, dar avem suficiente proiecte în derulare!", susţine Lotus Center, care însă pe de altă parte consideră că "denumirea Nymphaea anexată brandului internaţional a hotelului" nu ar fi generat confuzie, ci mai degrabă ar fi ajutat turiştii să găsească locaţia.

Se suspendă!

Prin aceeaşi reacţie publică, Alexandru Mudura junior atacă şi Primăria orădeană, subliniind că "după ce s-a ratat deschiderea Aquapark-ului la începutul sezonului, cu siguranţă complexul va închide anul în pierdere" şi că "este destul de trist că nu s-a deschis complexul care s-a predat la cheie către Primărie încă în luna mai şi este şi mai trist că nici astăzi nu se ştie data exactă cu care această investiţie va începe să genereze venituri!".

Legat de "cuplarea" viitorului hotel de aquapark, Lotus Center susţine că a dorit "o colaborare corectă, bazată pe sinergie, unde unităţile de diferite feluri se completează, cu avantaje pentru ambele părţi, unde se maximizează veniturile fiecăruia şi se împart cheltuielile", apreciind că oraşul "nu va putea susţine individual Complexul Aquapark Nymphaea", căci "pentru asta are nevoie de turişti şi încasări conexe".

Un viitor hotel plasat sub un management internaţional "ar fi trebuit să liniştească funcţionarii din Primărie, deoarece acesta poate să aduca Aquapark-ului între 50.000-70.000 de vizitatori pe an", ironizează Lotus Center, doar că acest lucru nu va putea fi verificat degrabă deoarece, la finalul comunicatului, compania aruncă bomba: nu mai face niciun hotel!

"Din cauza dezinteresului, neînţelegerii şi atacurilor nedrepte, conducerea Lotus Center a decis suspendarea proiectului hotelier! Acum că s-a "rezolvat" această problemă ce a generat audienţă, rămâne de văzut când şi mai ales cum se va deschide Aquapark-ul!", încheie comunicatul, pe un ton provocator.

UPDATE: Obligaţi să construiască

Refuzul ridicării hotelului de către Lotus Center nu este, însă, o chestiune tocmai simplă, deoarece prin contractul încheiat cu Primăria Oradea, de la care a cumpărat terenul, firma s-a obligat să construiască un asemenea edificiu, sub sancţiunea unor penalităţi.

Firma a cumpărat terenul cu 920.000 euro plus TVA, printr-o licitaţie desfăşurată în august 2015, la care a mai participat o altă firmă controlată de Mudura, Romexa, şi care a oferit cu 10.000 euro mai puţin. Potrivit anunţului făcut cu acel prilej de municipalitate,  “firma câștigătoare are obligația ca în termen de 3 ani să finalizeze investiția, în caz contrar vor fi aplicate penalități”.

Concret, cumpărătorul are “obligația obținerii autorizaţiei de construire pentru finalizarea/modernizarea construcţiei neterminate sau realizarea unor noi construcții, în termen de maximum 1 an de la semnarea contractului de vânzare-cumpărare, respectiv finalizarea lucrărilor în termen de maxim 2 ani de la data emiterii autorizaţiei de luare în folosință a construcţiei”.

Potrivit spuselor reprezentanţilor Primăriei, după scurgerea perioadei de 3 ani, dacă firma nu îşi respectă obligaţiile, este sancţionată cu penalităţi de 500 lei/zi.

Citiţi pe această temă şi articolul Adio, Nymphaea! Firma Lotus Center s-a înstăpânit pe numele Aquapark-ului orădean