Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, instituţia publică a administraţiei centrale care asigură gestiunea și managementul funcţiei publice şi ale funcţionarilor publici, precum și evidența personalului plătit din fonduri publice, participă pentru prima dată la un târg de joburi. Preşedintele ANFP, Felix Cozma, și ministrul Muncii, Marius Budăi, vor fi prezenţi, în perioada 4 - 5 mai la Oradea, la “Târgul locurilor de muncă şi de orientare în carieră” organizat de AJOFM Bihor.

Sistem de recrutare corect al funcționarilor publici

“Este prima dată când ANFP participă la un asemenea eveniment şi mă bucur foarte mult că am reuşit acest lucru. Este foarte important să facem cunoscute publicului larg şi mai ales tinerilor, oportunităţile de dezvoltare a unei cariere în sectorul public. În acest sens, reformele pe care le implementăm în perioada următoare se axează foarte mult pe tineri, mai exact pe atragerea lor în administraţia publică printr-un sistem de recrutare corect, dar şi pe elaborarea unor politici publice de motivare a acestora în menţinerea performanţei la locul de muncă”, a declarat Felix Cozma.

Potrivit unui comunicat al instituției, prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, începând cu anul 2023, ANFP organizează Concursul National (pilot) de intrare în corpul funcționarilor publici, adresat debutanţilor şi înalţilor funcţionari publici. Acesta presupune existenţa unui sistem de recrutare transparent și incluziv pentru administrația publică, sub forma unei baze naţionale de date, în care vor fi stocate informaţii cu privire la debutanţi şi la personalul bugetar plătit din fonduri publice.

În conformitate cu modelul EPSO (Oficiul European de Selecție a Personalului) al instituțiilor europene, candidaţii declaraţi admişi în corpul funcţionarilor publici vor figura în baza naţională de date pentru o durată de 3 ani, timp în care aceştia pot fi selectați pentru concursul pe post de către instituţii publice.

Participare bogată

AJOFM Bihor va organiza în perioada 4-5 mai 2022 cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor „Târgul locurilor de muncă şi de orientare în carieră”, în cadrul proiectului „Rețea transfrontalieră pentru susținerea dezvoltării carierei profesionale în regiunea de graniță – CAREER” - cod ROHU 331, finanțat prin Programul Interreg V-A România-Ungaria, un eveniment la scară largă care reprezintă o premieră în România în ceea ce privește nivelul de organizare și numărul participanților.

La această ediție a târgului vor participa peste 50 de companii, în calitate de expozanți, peste 25 de universități și școli din județul Bihor, peste 10 furnizori de formare profesională, respectiv instituții publice centrale și locale.

Evenimentul va avea program zilnic în intervalul orar 08-17 în Cetatea Oradea, iar deschiderea oficială va avea loc în data de 4 mai, orele 10.00 pe scena amenajată în acest sens. A doua zi, joi, 5 mai, va participa la Târg și ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Marius Budăi.

"Pe durata întregului eveniment, avem un program prestabilit, pentru ca participanţii să aibă suficient timp la dispoziţie pentru a experimenta tot ceea ce îşi doresc, iar angajaţii AJOFM Bihor să-i poată îndruma pe parcursul acestei experienţe. Participanţii vor fi preluaţi de către un consilier din cadrul agenţiei, încă de la intrare şi vor fi informaţi cu privire la eveniment. Apoi, vor vizita standurile expoziţionale. Asigurăm o zonă în care se vor aplica teste de orientare în carieră, pe care le vom interpreta pe loc. De asemenea, din oră în oră, se va ţine câte un workshop interactiv, la care ei vor putea participa. La plecare, participanţii vor fi rugaţi să completeze un chestionar simplu şi prietenos, care să ne ajute pe noi să îmbunătăţim viitoarele evenimente de această anvergură", a explicat directorul AJOFM Bihor, Csaba Békési. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!