Campania caritabilă "Ouăle Gigant", organizată pentru al doilea an consecutiv de Fundaţia Pro Valoare în colaborare cu Lotus Center, a ajuns, marţi, la apogeu. Cele 18 ouă confecţionate fie de instituţii, artişti ori societăţi private, din tot felul de materiale, de la mărgele, până la fier sau chiar paie, au fost scoase la licitaţie.

După cum se ştie, scopul evenimentului a fost unul caritabil. Cu banii rezultaţi, urmează ca secţia de nou-născuţi de la etajul 9 a Spitalului Municipal Gavril Curteanu (care anul trecut, tot prin acelaşi proiect, a fost renovată) să fie şi mobilată.

Bani pentru viaţă

Moderatorii licitaţiei au fost Beatrice Szuhai, imaginea centrului comercial, şi omul de televiziune Mihai Baneş. Într-un cadru presărat cu glume, participanţii, aproximativ 50 la număr, nu s-au zgârcit. Licitaţia a pornit, în cazul tuturor ouălor, de la 1.000 de lei, chiar dacă valoarea de confecţionare a multora a depăşit această sumă, cum a fost, de pildă, cazul oului confecţionat de Dumexim.

De altfel, acesta a fost cel mai inedit exponat, constituindu-se într-o căsuţă de joacă pentru copii, înaltă de 2,5 metri, cu geamuri termopan şi chiar posibilitate de închidere. A fost achiziţionat de Repcon, cu 6.000 de lei, cel mai probabil urmând să fie amplasat la Grădiniţa "Trei Ursuleţi" finanţată de companie.

S-au mai bucurat de succes oul celor de la Holcim, cumpărat de aceeaşi firmă pentru 3.500 lei, cel al agenţiei de modeling Graziela Models, alături de Oliva Verde, cumpărat de omul de afaceri Nicolae Nistor, patronul pescăriei de la Cefa, cu aceeaşi sumă, şi oul ziariştilor de la Inform Media, cumpărat de Dumexim pentru 3.000 de lei.

Topul sufletiştilor

Cel mai dorit a fost însă oul Administraţiei Bazinale de Apă Crişuri, care a fost disputat de firmele de construcţii Selina şi Repcon. Licitaţia a fost deschisă de firma Dumexim, pentru 1.000 de lei, pentru ca suma să fie dublată de patronul firmei Selina, Beniamin Rus. A urmat o luptă strânsă cu reprezentantul firmei Repcon, directorul tehnic Nicolae Bulc, pentru ca în final oul să fie adjudecat de Rus pentru suma de 10.000 lei.

De altfel, Selina a fost cea care a plătit cel mai mult la această licitaţie, fiindcă tot Beniamin Rus a oferit 2.500 de euro pentru un tablou oferit ad-hoc, din partea Restaurantului Lotus.

Pe locul doi în ce priveşte sumele donate se numără Repcon, care a achiziţionat mai multe exponate a căror valoare s-a ridicat la 14.500 lei, iar pe locul trei s-a situat Dumexim, care a făcut cumpărături în valoare de 8.500 de lei.

Un nou început

Printre participanţii la licitaţie s-au numărat şi Herald Impex, Romexa, Proges sau Nutrientul. Totodată, deşi nu au achiziţionat nici un exponat, reprezentanţii Grup West şi Frigoexpres au făcut, la rândul lor, câte o donaţie de 1.000 lei.

În final, organizatorii au anunţat că s-a strâns suma de 67.000 de lei, iar pentru rotunjirea sumei, Romexa a mai scos din buzunar 3.000 de lei.

Viceprimarul Gheorghe Carp şi managerul Spitalului Municipal Gavril Curteanu, dr. Ovidiu Laurean Pop, au mulţumit companiilor pentru efortul financiar depus şi au promis că, la finalizarea lucrărilor, îi vor invita să vadă lucrarea.

Campania "Ouăle Gigant" a ajuns anul acesta la cea de-a doua ediţie. Anul trecut, în urma donaţiilor făcute de oameni altruişti s-au strâns aproximativ 20.000 de euro, iar datorită lor, încăperile în care cei mai mici dintre noi îşi petrec primele clipe de viaţă sunt acum mai luminoase şi mult mai vesele.

Printre expozanţi s-au mai numărat şi Penitenciarul Oradea, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Bihor, designerii Cristina Bretean ori Amalia Judea, dar şi firme precum Benvenuti, Bijuteria Athena, agenţia de publicitate Utopium sau hypermarketul Carrefour Lotus.