Prefectura Bihor a făcut un bilanţ al reclamaţiilor primite în ultimele 4 luni la Telefonul Prefectului, linie care a fost reactivată în primăvara acestui an, respectiv în perioada iunie-septembrie.

"Au fost înregistrate un număr de 95 de sesizări (apeluri telefonice) pe diverse probleme cum ar fi: fond funciar, în număr de 19, soluţionate de Serviciul Juridic din cadrul Instituţiei Prefectului Judeţul Bihor. Alte probleme semnalate au fost cu referire la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (5), probleme legate de drumuri, căi ferate (5), unele legate de pensii, alocaţii, probleme sociale (7), termoficare, canalizare, apă, curent, canalizare (15), mediu (4), sentinţe judecătoreşti (4), solicitări audienţă (10), altele (26)", arată un comunicat al Prefecturii.

Sesizările au fost preluate de Compartimentul Coordonare Servicii Publice din cadrul Prefecturii Bihor, iar cele ce nu au intrat în sfera de competenţă a instituţiei au fost trimise spre soluţionare instituţiilor competente.

Conform documentului transmis presei, sesizările legate de fondul funciar se refereau la neatribuirea suprafeţelor de teren solicitate, imposibilitatea de a folosi terenul avut în proprietate din pricina drumului de acces, neatribuirea suprafeţei solicitate pe vechiul amplasament ori probleme legate de asociaţiile de păşunat, respectiv solicitări de puneri în posesie.

"Menţionăm faptul că toate aceste sesizări au fost de competenţa Comisiilor locale de fond funciar şi au fost transmise prin adrese de către Serviciul Juridic al Instituţiei Prefectului judeţului Bihor autorităţilor publice locale competente pentru soluţionare", arată prefectura.

Între plângerile ce au vizat CAS s-au numărat cele legate de cardurile de sănătate neprimite sau de cozile de la ghişee. Toate aceste sesizări au fost soluţionate în mod favorabil pentru cetăţeni, arată Prefectura.

"De asemenea, s-au primit telefoane cu reclamaţii ce au vizat termoficarea (transmise la Termoficare şi soluţionate de această instituţie), întreruperi de apă, probleme legate de întreruperi de curent în diverse localităţi din judeţ (transmise IRE şi soluţionate de această instituţie) sau chiar probleme legate de capacele de canal la intrarea în Oradea dinspre Sînmartin. Această din urmă problemă a fost redirecţionată Companiei de Apă-Canal (instituţie competentă în domeniu) şi soluţionată prin schimbarea acestora", mai arată Instituţia Prefectului.

Alte sesizări telefonice au fost pe probleme legate de pensii, alocaţii sau probleme sociale. De exemplu, un pensionar cu handicap din comuna Borod a solicitat repararea drumului pentru a putea fi transportat la dializă. "Această solicitarea a fost transmisă la Primăria Borod şi soluţionată la nivel local", mai arată prefectura.

Tot la telefonul prefectului s-au înregistrat şi 10 cereri de înscriere în audienţă la reprezentantul Guvernului în teritoriu, şi acestea fiind soluţionate.

"Toate apelurile primite au fost înregistrate şi s-a încercat o soluţionare promptă, eficientă şi conform legislaţiei în vigoare în sprijinul cetăţeanului. Subliniem încă o dată faptul că, cetăţenii se pot adresa prefectului judeţului Bihor la numărul de telefon 0259-431.608 pentru soluţionarea problemelor apărute în judeţul Bihor, care sunt de competenţa Instituţiei Prefectului judeţului Bihor", arată comunicatul.