La rugămintea preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor, Pasztor Sandor, toţi cei 34 de aleşi judeţeni prezenţi, marţi, la şedinţa ordinară au aprobat noii indicatori tehnico-economici ai proiectul de extindere a Aeroportului Internaţional Oradea prin construirea unui nou terminal de pasageri.

Pentru anul acesta sunt bani

În preambulul şedinţei, Pasztor le-a vorbit consilierilor despre importanţa şi urgenţa proiectului, cerându-le să-l voteze căci "este în interesul municipiului şi judeţului".

"Actualmente - probabil aţi văzut din presă - am reuşit să obţinem banii suficienţi pentru acest an pentru construcţia Terminalului II la Aeroporul Oradea. Pot să vă spun că probabil de luna viitoare vom mai prezenta zboruri, pe care acum nu pot să le divulg. Însă la fiecare discuţie cu operatorii una dintre problemele principale era noul terminal", a spus preşedintele CJ Bihor, precizând că terminalul construit în 1974 nu este suficient să suporte numărul de pasageri care urmează să aterizeze sau să plece din Oradea.

Pasztor a mai arătat că doreşte să lanseze licitaţia pentru execuţia noului terminal cât mai rapid. "De aceea am hotărât să aducem şedinţa aceasta mai devreme. De trei zile actele sunt pregătite, iar mâine vrem să lansăm noua licitaţie pe SEAP", a mai spus preşedintele.

Ieri ba, azi da

Deşi în şedinţa precedentă au respins proiectul, profitând de absenţa unui consilier PSD şi fără să îşi justifice gestul, de data aceasta PNL-iştii au votat "pentru", tot fără să se explice. "În urma apelului dumneavoastră vom vota şi noi acest proiect", a spus scurt Ionel Avrigeanu.

Prima licitaţie referitoare la construcţia noului terminal a fost blocată deoarece documentaţiile aferente au trebuit actualizate şi îmbunătăţite în special în ceea ce priveşte materialele de securitate. Potrivit noilor indicatori tehnico-economici, valoarea investiţiei se va ridica la 28,6 milioane lei cu TVA. În bugetul pe anul 2017, Guvernul a alocat pentru acest proiect 8 milioane lei.

Terminal de 3.000 mp

Proiectantul a realizat două scenarii de amenajare a noului terminal, însă propune realizarea primului. Scenariul I presupune o clădire nouă cu regim de înălţime parter, o suprafaţă desfăşurată de aproape 3.000 mp, precum şi reamenajarea fluxurilor pentru plecări internaţionale de la terminalul vechi.

Terminalul cel nou va avea o capacitate de 600 de pasageri la orele de vârf (200 pentru sosiri interne, 200 pentru sosiri internaţionale şi 200 pentru plecări interne). De asemenea, după reamenajare, sectorul de plecări internaţionale al vechiului terminal va avea şi acesta o capacitate de prelucrare de 200 persoane.

Proiectul presupune şi amenajarea a 128 de locuri de parcare noi pentru autoturisme, 3 locuri de parcare pentru autocare, 6 locuri de staţionare pentru autobuze şi 14 locuri taxi în zona noului terminal, precum şi amenajarea unei parcări pentru personal în zona celui vechi.