Compania de termoficare a Oradiei a fost sancţionată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor cu trei amenzi, în valoare totală de 35.000 lei, după ce comisarii au depistat mai multe nereguli, inclusiv livrarea apei calde la o temperatură mai scăzută decât cea reglementată.

Informația a fost transmisă BIHOREANULUI de un cititor, care a anunțat că a reclamat compania la CJPC pe motiv că „nu furnizează servicii în parametrii contractuali”.

BIHOREANUL a aflat că informația se confirmă. Societatea a fost amendată, însă, nu o dată, ci de trei ori, neregulile fiind depistate de comisari la finalul lunii trecute, în perioada în care s-au desfăşurat mai multe controale la nivel naţional la furnizorii de servicii de termoficare.

Una dintre tematici a fost tocmai livrarea apei calde la o temperatură mai scăzută decât cea reglementată de Agenţia Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), potrivit căreia aceasta trebuie să aibă o temperatură între 55 - 60 de grade.

"Problemele constatate (la Termoficare Oradea - n.r.) au fost: nerespectarea nivelului reglementat de temperatură a apei calde de consum la punctul de delimitare al proprietăţii, neasigurarea parametrilor calitativi ai apei calde și imposibilitatea de a se face dovada aducerii la cunoștința consumatorilor a modificărilor realizate la prețurile și tarifele agentului termic, cu 15 zile înainte începerii facturării cu noul preț", se arată într-o informare transmisă, marți, BIHOREANULUI de CJPC Bihor.

„Ulterior demarării acțiunii de control de către comisarii bihoreni, au fost primite și două sesizări de la consumatori, care reclamau tocmai livrarea apei calde de consum fără respectarea parametrilor reglementați de temperatură”, se mai arată în document.

Ca atare, comisarii au sancţionat Termoficare Oradea cu trei amenzi în valoare totală de 35.000 lei şi au cerut remedierea problemelor.

În final, după cum a explicat șeful CJPC Bihor, Giani Bura, în urma celor trei sancțiuni aplicate, Termoficare Oradea a plătit în total doar 3.500 lei, adică jumătate din minimum, pentru că le-a achitat în primele 15 zile de la emitere.

Contactat de BIHOREANUL, directorul comercial al Termoficare Oradea, Dan Crețu, a explicat că neregulile au fost sesizate la punctul termic 316, cauza fiind un robinet defect montat pe una dintre conducte.

„Problema a fost remediată. Pe una dintre conductele de apă caldă, aferentă unui bloc de locuinţe, deservit de acel punct termic, s-a aflat un robinet nefuncţional, care a blocat circularea apei calde. Acela a fost înlocuit. De asemenea, s-au executat lucrări de spălare a reţelei de apă caldă şi recirculare, în căminele de vizitare existente pe traseu, cât şi în punctul termic, iar de atunci nu am mai primit sesizări. La fel ca şi la toate celelalte puncte termice, temperatura de livrare a apei calde este reglată constant la circa 60 de grade", se arată în informarea transmisă de Crețu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!