Micuţul spaţiu din Piaţa Ferdinand nr. 2, unde până acum funcţiona un magazin de haine a cărui reminescenţe încă sunt etalate pe faţadă, s-a umplut joi de tineri. Promovând conceptul pop-up store, adică de magazin deschis pentru o perioadă limitată, Librăria Cărtureşti a umplut pentru o zi cu cărţi spaţiul din centrul Oradiei.

Deschisă la ora 11, librăria a fost rapid vizitată de orădeni, îndeosebi liceeni şi tineri orădeni îndrăgostiţi de cărţi şi care au făcut cunoştinţă cu conceptul Cărtureşti în alte oraşe ale României. Cum motto-ul Cărtureşti e "carte, ceai, muzică, dichis", din librăria de ocazie orădeană nu a lipsit muzica, ceaiul, fursecurile şi discuţiile despre cărţi.

"În 40 de minute ne-au trecut pragul peste 100 de oameni. A fost o surpriză şi pentru noi", a explicat Anca Dănilă, responsabil PR Cărtureşti.

Succesul pop-up store-ului orădean determină reprezentanţii Cărtureşti să-şi facă calculele pentru a deschide o librărie permanentă la Oradea. "Dorinţa noastră e să fim prezenţi în fiecare oraş din România, însă sunt nişte calcule financiare care trebuie făcute", a spus Dănilă, completând că fiecare librărie Cărtureşti e mai mult decât un magazin de carte, promovând diferite evenimente culturale.

Pe lângă ineditul librăriei deschise la Oradea, interesant e şi modul în care Cărtureşti a ajuns în urbea de pe Crişul Repede. În urmă cu o lună, doi tineri orădeni, Tea Marta şi Rubie Popoviciu, s-au gândit să convingă lanţul de librării că Oradea are nevoie şi merită un astfel de magazin. Cei doi au compus o scurtă poezie pe care au postat-o pe pagina de Facebook Cărtureşti. "Cafenele, pub-uri, avem aproape tot ce-ţi doreşti / Ne mai lipseşte... un Cărtureşti!", le-au spus, printre altele, tinerii reprezentanţilor Cărtureşti, convingându-i astfel să vină la Oradea.

Pop-up store-ul Cărtureşti a rămas deschis până joi seară, când  orădenii au putut asculta muzică mixată live în librărie de DJ Dubase.