Primăria Oradea a anunţat conducerile asociaţiilor de proprietari şi pe membrii acestora că până la sfârştiul lunii martie trebuie să convoace o adunare generală a proprietarilor membrii ai asociaţiei, în conformitate cu actele normative în vigoare. Nerespectarea termenului se va sancţiona cu o amendă de la 500 de lei la 3.000 de lei.

"O copie a procesului verbal a adunării generale se va depune la camera 23, Serviciul Relaţii cu Publicul, din cadrul Primăriei", se arată într-o informare trimisă vineri de municipalitate. Cei care pot să convoace adunarea generală sunt preşedintele sau comitetul executiv sau cel puţin 20% dintre membri asociaţiei.

Luând în considerare problemele identificate în cadrul asociaţiilor de proprietari, municipalitatea anunţă orădenii că pe ordinea de zi a şedinţei vor trebui incluse în mod obligatoriu "analiza şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, stabilirea fondurilor de rulment şi reparaţii, remuneraţia conducerii asociaţiei, prezentarea situaţiei restanţierilor din cadrul asociaţiei şi măsurile luate, precum şi situaţia plăţilor către furnizorii de servicii, raportul cenzorului, modalitatea de repartizare a diferenţelor de apă, analiza constituirii de noi asociaţii de proprietari la nivel de scară sau bloc şi altele".

Potrivit legilor în vigoare, hotărârile luate în cadrul adunărilor generale au nevoie de votul majorităţii membrilor asociaţiei de proprietari prezenţi la adunarea generală. "Hotărârile adunărilor generale se consemnează în registrul de procese-verbale al asociaţiei de proprietari, se semnează de către toţi membrii comitetului executiv şi se comunică, în scris, tuturor proprietarilor", se arată în articolele 25 şi 26 ale legii nr. 230/2007 privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.

"Dacă o hotărâre a adunării generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a asociaţiei de proprietari ori este de natură sa producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia", se mai arată în comunicatul Primăriei. Executarea hotărârii va fi întreruptă doar în cazul în care instanţa dispune suspendarea acesteia.

Pentru informaţii suplimentare, cetăţenii se pot adresa Compartimentului Îndrumare şi Control Asociaţii de Proprietari, la camera 224, de luni până vineri orele 8 şi 12.