Autoritățile din Ucraina opresc dragarea pe canalul Bâstroe până la clarificarea situației privind impactul acestei operațiuni, a anunțat marți secretarul de stat Ionel Scrioșteanu din Ministerul Transporturilor.

Decizia a fost luată după o întâlnire cu reprezentanți ai României, mai exact ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, și ai Comisiei Europene, care a avut loc la Ismail, oraș din regiunea Odesa.

„Vestea bună este că Ucraina şi-a asumat că va înceta orice formă de dragaj pe Chilia şi pe Bâstroe şi am stabilit împreună cu delegaţia Comisiei Europene că activitatea principală de la acest moment se va canaliza către consolidarea canalului Sulina, în investiţiile în canalul Sulina, în aşa fel încât să creştem capacitatea de tranzit pentru preluarea tuturor navelor care sunt pe clusterul Dunării maritime. Ucraina şi-a asumat că va înceta orice formă de dragaj, fie el operaţional, de întreţinere sau altă formă”, a declarat Ionel Scrioşteanu, potrivit news.ro.

Acesta mai transmite că măsurătorile pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe ar putea să înceapă pe 15 martie, acestea urmând să arate ce lucrări au fost făcute în această zonă de către ucraineni. 

„Rămâne să primim acel accept din partea Ministerului Apărării din Ucraina pentru că este o zonă dificilă din punct de vedere al riscurilor. În măsura în care vom primi acel acord, acel aviz şi condiţiile în care se va desfăşura măsurătoarea, începând din 15 martie vom intra la măsurători. Cel mai important este că până se vor finaliza măsurătorilor se nu vor mai face alte tipuri de activităţi de dragaj”, spus secretarul de stat din Ministerul Transporturilor.

Cu ocazia întâlnirii de la Ismail, reprezentanții Comisiei Europene au subliniat că prioritatea zero pentru a facilita transportul de mărfuri din Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina. Măsurile pentru creșterea capacității canalului Sulina vizează: sporirea numărului de piloți; modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiții de siguranță pe timp de zi și de noapte; achiziționare de nave tehnice și de software modern de management al traficului. 

Libertatea.ro amintește că scandalul Bâstroe a izbucnit la mijlocul lunii februarie, după ce Ucraina a anunțat că a făcut lucrări de dragare pe canal, mărind adâncimea de la 3,9 la 6,5 metri. Specialiștii de mediu au avertizat că acest lucru poate cauza distrugeri iremediabile în Delta Dunării.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!