Viceprimarul Oradiei, Biro Rozalia, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă susţinută împreună cu mai mulţi primari din Ungaria, că proiectul transfrontalier pentru construcţia unei piste de biciclete între Oradea şi Berettyoujfalu a fost aprobat, astfel că primăriile pot demara procedura de achiziţii.

Proiectul a fost iniţiat în 2009, însă procedurile birocratice au făcut ca finanţarea, care se ridică la 6.248.000 de euro, să fie aprobată abia acum. "Cota proprie e diferită: pentru Ungaria e 5%, iar pentru România 2%", a precizat Biro. Astfel, Primăria Oradea va trebui să plătească circa 27.000 de euro din cheltuielile eligibile şi aproximativ 60.000 de euro din cele neeligibile, pentru cei 8,3 kilometri de pistă care vor străbate oraşul.

În Oradea, pista va porni de la Primărie, va merge pe malul Crişului Repede până pe strada Sovata, unde va continua pe Bulevardul Decebal, apoi pe Calea Borşului şi va ieşi din România pe la vama Borş. Astfel, pe teritoriul Bihorului, pista va trece şi prin comuna Borş. În Ungaria, pista va trece pe raza localităţilor Artand, Biharkeresztes, Mezopeterd şi se va termina în Berettyoujfalu.

Pista va avea o lăţime de 1,8 metri şi o lungime totală de 35 de kilometri, din care 13,8 vor fi pe teritoriul României. Paralelă cu şoseaua E60, pista va fi dotată cu balustrade, pentru siguranţa cicliştilor.

Întrucât primăria din Berettyoujfalu este lider de proiect, edilul de aici, Murakozi Istvan, trebuie să semneze contractul de finanţare. Potrivit consilierului local Iulius Delorean, prezent şi el în cadrul conferinţei de presă, cel mai probabil lucrările efective vor începe în luna octombrie, urmând ca primăriile să aibă la dispoziţie 18 luni pentru finalizarea pistei. "Sigur nu va dura 18 luni", a precizat Delorean.

Primarii din localităţile prin care va trece pista, invitaţi şi ei la conferinţa de presă, au declarat că, după ce pista va fi finalizată, vor face ei înşişi traseul Oradea - Berettyoujfalu pe două roţi.