Ultima conferinţă de presă din campania pentru alegerile locale a PDL Bihor s-a lăsat, aşa cum era de aşteptat, cu un nou atac la adresa contracandidaţilor liberali.

Vignete de parcare

Mihai Groza i-a reproşat din nou lui Bolojan construcţia CET-ului pe gaz, "cea mai păguboasă soluţie" pentru orădeni. "În loc ca, din 2008, de când era aprobată strategia pe termoficare şi urmau procedurile de accesare de fonduri europene 2009-2013, să se treacă la soluţii fezabile, s-au făcut 3 greşeli enorme de către actualul primar: Prima - demararea investiţiei CET pe gaz (care în etapa întâi ne costă 96 milioane de euro şi în etapa a doua - 162 milioane de euro, cu termen de finalizare 2024), din care total fonduri europene doar 40 milioane de euro. A doua greşeală este folosirea energiei primare scumpe (CET pe gaz) şi a treia - că avem un operator în faliment, cu datorii de peste 300 milioane de lei. Toate cele trei greşeli vor fi plătite de orădeni, dacă USL şi Ilie Bolojan vor conduce oraşul încă 4 ani", a spus Groza.

PDL-istul i-a imputat din nou actualului edil parcările cu taxă, spunând că acestea ar trebui păstrate doar în centru, nu şi pe alte străzi sau la domiciliu. "Pentru parcările cu plată, se poate adopta un sistem de plată comod: la plata anticipată a impozitului, în loc de bonificaţie, fiecare proprietar va primi gratuit o vignetă, care se va putea lipi pe parbriz, fără mai avea grija plăţii", a spus Groza.

Motive fără număr

Candidatul PDL s-a legat şi de construcţia Podului Macio, din cartierul Dragoş Vodă, punând sub semnul îndoielii finalizarea lucrării. "Nu ştiu cum va fi posibilă construcţia podului dacă firma nu va fi capabilă să-şi plătească obligaţiile contractuale de concesiune în valoare de 143.000 lei, după ce de curând Consiliul Local a cerut blocarea conturilor şi executarea silită. Cum va avea bani să construiască noul pod la un termen şi aşa depăşit?", a întrebat Groza retoric, referindu-se la subiectul tratat recent de BIHOREANUL.

Groza l-a atacat pe Bolojan şi pe tema achiziţionării de tramvaie second hand, afirmând că, în 2005, el, ca viceprimar, a făcut demersuri pentru 23 de tramvaie modernizate cu reparaţia capitală la zi şi cu o vechime de 10-12 ani, cu1,6 milioane de euro, dar a fost împiedicat. "Prefectul de atunci, Ilie Bolojan, a atacat hotărârea de Consiliu Local în contencios, pe motiv că nu respectă procedura legală. Deşi la ce mă priveşte, la vremea respectivă am explicat pe larg demersurile. Azi, Primăria, prin OTL, a cumpărat 4 tramvaie second cu o vechime de 25 de ani, cu 110.000 euro, fără licitaţie, pentru că procedura pe second nu prevede decât negociere directă. Întreb şi eu cât a fost orgoliu, luciditate sau rea credinţă a cuiva", a zis Groza cu subînţeles.

PDL-istul l-a atacat pe primar şi pentru drumul rapid pe care vrea să-l construiască pe deal, fapt care, aşa cum se ştie, a stârnit nemulţumirea locuitorilor de pe strada Ecaterina Teodoroiu. "În ce priveşte proiectul de drum expres, 700 de persoane s-au constituit în parte civilă. Există un proces pe rol şi se desfăşoară, din câte am înţeles, la Budapesta. Nu ştiu de ce s-a strămutat", a zis PDL-istul, deşi jurnaliştii i-au atras atenţia că, legal, un asemenea proces nu are cum fi judecat în altă ţară.

Campanie fără dezbateri

La rândul său, Radu Ţîrle l-a "împuns" din nou pe contracandidatul său la Consiliul Judeţean, Cornel Popa, pe tema neparticipării la dezbateri. "Această campanie electorală a fost atipică, lipsită de dezbateri şi de discuţii pe proiecte", a spus Ţîrle, acuzându-şi contracandidatul de "lipsă de respect şi faţă de problemele economice". "Domnul Popa a recunoscut că nu a adus nici un leu judeţului, în dezbaterea de la CJ. 709 miliarde de lei vechi am adus eu în aceşti 4 ani, de la Guvern: 521 de miliarde pentru drumuri şi 188 de miliarde pentru apă", a spus Ţîrle.

Ca de obicei, PDL-istul a repus pe tapet şi problema Muzeului şi veşnicul scandalul cu Selina şi a detaliat, din nou, şi problema Aeroportului. Dorind să dea replica liberalului Popa, care a spus că CJ nu a oferit nici o facilitate operatorilor şi ca urmare Aeroportul orădean are 41.000 de pasageri pe an, în timp ce aeroporturi din oraşe mai mici au câte 240.000 de pasageri, Ţîrle a replicat că nu CJ a fost de vină. Ministerul Transporturilor "reglementează foarte clar ce tarife se pot aplica şi cine beneficiază de aceste reduceri", a spus candidatul, arătând că Aeroportul funcţionează în baza acestora.

Aeroportul discordiei

Arătând o adresă de la Ministerul Transporturilor potrivit căreia aeroportul orădean este "prim candidat la semnarea contractului de finanţare", Ţîrle l-a atacat şi pe primarul Ilie Bolojan, cerându-i public să spună de ce, pe când era prefect, respectiv secretar general al Guvernului nu a susţinut alocarea de fonduri pentru reabilitarea Aeroportului.

"Nu ştiu cât îl interesează pe domnul Bolojan că în 3 octombrie 2006, când era prefect, Consiliul Judeţean a iniţiat un proiect pe care nu a vrut să îl semneze. S-a revenit cu acea HG, semnată doar de domnul Seremi, ca vicepreşedinte al CJ, pe 14 februarie 2007, când ministru de interne era domnul Blaga, nu s-a întâmplat nimic. S-a revenit din nou din partea Aeroportului, pe 28 iunie 2007, când secretar general al Guvernului era domnul Bolojan. Dar, deşi avea pârghii, domnul Bolojan nu a semnat şi nici nu a susţinut acest proiect de hotărâre de Guvern. Dacă am fi primit acei bani, azi aeroportul ar fi avut şi pista modernizată", a reproşat Ţîrle.

Tot pe Bolojan l-a făcut PDL-istul responsabil şi de faptul că oraşul ar fi pierdut 2 hectare de teren prin edificarea cartierului Luceafărul, ridicat de veşnicul duşman, Selina. "Şi un copil îşi putea da seama că e un proiect utopic, un tun imobiliar. Domnul Bolojan de ce nu a blocat acest proiect? Nu aveau cum să facă cele 10.000 de apartamente sociale în 4 ani. E mult şi să le numeri. Au spus-o cei de la DIICOT: judeţul Bihor a fost păgubit cu 17 milioane de euro, exact cât ne trebuie nouă pentru o nouă pistă", a spus Ţîrle.

Pe de altă parte, cei doi PDL-işti au fost întrebaţi şi cum îi răspund PSD-istului Ioan Mang, care a spus, joi, că este timpul ca USL să le arate PDL-iştilor "uşa de ieşire din viaţa politică". "Îmi pare rău, dar din păcate, domnului Mang i s-a arătat uşa de ieşire din viaţa politică de către Guvern şi de către domnul Ponta", a spus Groza, în vreme ce Ţîrle a marşat pe ideea că USL nu va avea viaţă lungă. "Această alianţă, USL, are zielele numărate. Dacă îi apucă Crăciunul împreună va fi o mare performanţă".