Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat, vineri, că doreşte să rezilieze contractul de execuţie a centurii ocolitoare Ştei, care stagnează din 2017. Tot cu această ocazie Cuc a spus că pe DN 76 "se lucrează", la centura Săcuieni "s-au depus ofertele" şi despre centura Aleşd că "o să o scoatem la licitaţie".

Se reia de la zero

Aflat într-o vizită de lucru pe şantierul Autostrăzii Transilvania, Cuc a răspuns şi întrebărilor jurnaliştilor legate de celelalte drumuri cu probleme din judeţ, şi anume despre centurile ocolitoare care trebuiau să străbată Bihorul din anul 2008, cele de la Ştei, Săcuieni şi Aleşd, dar şi despre drumul naţional DN 76 Oradea - Deva.

"Centura ocolitoare de la Ştei este o poveste fără sfârşit. Acolo trebuie să luăm o decizie, pentru că lucrurile nu se mişcă de doi ani de zile. Nu cred că acel antreprenor (n.r. - Copisa, o firmă din Spania) poată să ducă lucrarea la bun sfârşit, pentru că de când s-a licitat, din 2017, preţurile au crescut", a zis Cuc.

Ca atare, a anunţat că ar intenţiona să propună rezilierea contractului: "Vom chema constructorul şi vom rezilia contractul în condiţii amibile". Ministrul a adăugat că în urmă cu trei luni a mai reziliat un alt contract al aceleaşi firme care trebuia să facă centura ocolitoare de la Mihăileşti (judeţul Buzău), de doar 3 kilometri.

Întrebat de ce timp de doi nu a fost luată nicio măsură pentru ca firma să lucreze, ministrul n-a dat un răspuns concret.

Promisiuni repetate

Cu referire la centura ocolitoare de la Săcueni, Cuc a declarat că s-au deschis ofertele unor firme interesate de această lucrare, promisă de mai mult de patru ani.

"S-au depus trei oferte, i-am spus doamnei director de la Cluj (n.r. - Crina Lăpuşan, şefa Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere) să evalueze în regim de urgenţă ofertele, probabil la începutul lunii septembrie vom avea şi câştigătorul", a spus ministrul.

În urmă cu două luni, însă, în 24 mai, înaintea alegerilor europarlamentare, când Cuc a mai fost la Oradea împreună cu şeful de atunci al CNAIR, Narcis Neaga, acesta din urmă promitea că "probabil într-o lună dăm drumul la lucrări", declaraţia dovedindu-se, aşadar, mincinoasă, chiar cu girul ministrului.

Despre începerea lucrărilor la centura ocolitoare a oraşului Aleşd, amânată şi ea de patru ani, ministrul Transporturilor l-a lăsat pe actualul şef al CNAIR să vorbească. "Undeva la sfârşitul lunii august o să vedeţi pe SICAP (n.r. - Sistemul Informatic Centralizat de Achiziţii Publice) anunţul de participare (n.r. - la licitaţie), colegii mei de la Direcţia Achiziţii pregătesc documentele pentru a valida licitaţia", a spus Sorin Scarlat.

Tot în luna mai, ministrul promitea în legătură cu aceeaşi centură a Aleşdului că "în luna iunie lansăm proiectul şi execuţia".

Electrificare în ceaţă

La fel, întrebat despre finalizarea lucrărilor la DN76 Oradea – Deva, Cuc, a spus "că se lucrează": "Am trecut pe DN 76 chiar aseară, în jurul orei 8.20 şi se lucra".

Cât despre promisa electrificare a căii ferate Cluj - Episcopia Bihor, prevăzută în Master Planul General de Transport al României votat în 2016 de Parlament, ministrul a dat de înţeles că nu s-a mai mişcat nimic, servind jurnaliştilor orădeni acelaşi răspuns ca în campania pentru alegerile europarlamentare. "La calea ferată anul acesta lansăm proiectarea şi executarea", a spus el, promisiune pe care bihorenii au mai auzit-o până acum de nenumărate ori în anii trecuţi.