Ungaria ar putea construi în următorul deceniu o nouă cale ferată cu o lungime de 500 de kilometri care să conecteze o serie de oraşe importante din Ungaria, Serbia şi România, a declarat joi un parlamentar Fidesz, Janos Lazar, pentru cotidianul ungar Delmagyarorszag.

Potrivit Agerpres, Janos Lazar a precizat că noua linie de cale ferată ar urma să conecteze oraşele Pecs, Baja, Subotica, Szeged, Hodmezovasarhely, Bekescsaba, Salonta, Oradea şi Debreţin iar proiectul ar costa 800 miliarde forinţi (2,6 miliarde euro). Janos Lazar a spus că a discutat acest proiect cu premierul Viktor Orbán care l-a acceptat.

Politicianul ungar a mai anunţat că Guvernele Serbiei şi Ungariei vor avea o şedinţă comună în luna aprilie, ocazie cu care va fi discutat şi proiectul noii căi ferate. Potrivit lui Janos Lazar, Guvernul Serbiei este dispus să sprijine financiar acest proiect. În plus, proiectul ar putea beneficia şi de finanţare de la Uniunea Europeană, având în vedere că este în linie cu strategia UE de dezvoltare a transporturilor.

Janos Lazar a mai spus că unele secţiunii ale căii ferate ar putea fi utilizate şi de trenurile suburbane, cum este de exemplu linia de tram-tren care este în prezent construită pentru a conecta Szeged şi Hodmezovasarhely. Lazar a estimat că unele secţiuni din viitoarea linie, precum cea dintre Pecs şi Baja sau cea dintre Szeged şi Bekescsaba ar putea fi finalizate până în 2022, iar întregul proiect ar putea fi finalizat în 8-10 ani.

În urmă cu un an, Peter Szijjarto, ministrul afacerilor externe şi comerţului extern al Ungariei, a anuntat că guvernul ungar a aprobat un buget de un miliard de forinţi pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru o viitoare linie de cale ferată de mare viteză de tip TGV dintre Budapesta şi Cluj-Napoca. Guvernul român a declarat că doreşte să extindă această linie dorită de unguri până la Bucureşti.