Două noi trosoane din Autostrada Translvania, 12,3 km între Zimbor și Poarta Sălajului și 13,5 km între Nușfalău și Suplacu de Barcău (evidenţiate pe hartă), au fost scoase la licitație de către Compania de Drumuri, anunţă Hotnews. Cele două tronsoane au o valoare estimată de circa 239 de milioane de euro și o perioadă de implementare de minimum doi ani.

Din Sălaj spre Bihor

Subsectiunea 3B2: Zimbor - Poarta Salajului are o valoare estimate de 730.509.125 RON (circa 155 mil. euro), termen depunere oferte: 20.05.2019, iar durata contractului: 96 luni, "12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor si 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor".

Traseul Subsecțiunii 3B2 începe după intersecția autostrăzii cu DN 1G, km 13+260 [Huedin - Zimbor - Tihau (DN 1G)], unde a fost prevăzut un nod rutier, apoi traseul autostrăzii se înscrie între dealurile Fânețelor și Lupului, în lungul Văii Capusu, intersectează DC 56 în Valea Glodului, între localitățile Bercea și Santa Maria, îndreptandu-se către nord până la intersecția cu DJ 108A (Românești - Agrij), la vest de localitatea Poarta Sălajului.

Subsectiunea 3B5: Nusfalau - Suplacu de Barcau are o valoare estimate de 395.719.629,05 RON (circa 84 mil. euro), termen depunere oferte: 21.05.2019, iar durata contractului este de 84 luni și cuprinde: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Traseul Subsecțiunii 3B5 începe la km 66+500. La km 67+740, unde autostrada intersectează DN1H (Aleșd – Nușfalău - Șimleul Silvaniei – Jibou - Rastoci) deviat, a fost prevăzut nodul rutier Nușfalău. Începând cu km 70+000 și până la sfârșitul secțiunii 3B (km 80+054), traseul autostrăzii se desfășoară într-o zonă plată, paralel cu calea ferata 413 (Șimleul Silvaniei - Săcuieni Bihor) și DN 19B (Săcuieni - Marghita - Nușfalău) până la intersecția cu DC 93 (Marca - Port).

Pe lângă acestea, sunt așteptate la licitație alte două tronsoane lungi de circa 30 de km care ar urma să pornească chiar de la autostrada Gilău - Nădășelu, deschisă oficial traficului în 2018.

Parlamentul a votat... autostrăzi

Pe de altă parte, Senatul a adoptat, miercuri, și proiectele legislative de aprobare a obiectivelor de investiții pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, Autostrada Brașov-Bacău, respectiv pentru Autostrada Nordului (Vama Petea-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistrița-Vatra Dornei-Suceava), toate partidele votând în favoarea acestor proiecte.

Termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada București-Brașov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi, iar pentru celelalte două autostrăzi de 4 ani.

Comisia pentru transporturi din Senat a întocmit rapoarte de respingere a celor trei inițiative legislative. Senatul a adoptat propunerile legislative în calitate de primă Cameră sesizată, Camera Deputaților având rol de for decizional. Obiectivele vor trebui finanţate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din credite externe și din fonduri europene.

Demersul are loc la câteva zile după ce români din toată țara au protestat din cauza lipsei de autostrăzi.