Faceţi-vă o evaluare personală şi determinaţi ce simţiţi faţă de bani. V-aţi întrebat vreodată cum să-i controlaţi şi cum vă afectează deciziile de economisire şi investire? Oamenii au o atitudine diferită faţă de bani, caracterizată în special de psihologia investiţională. Nu trebuie să vă schimbaţi radical personalitatea, dar puteţi încerca să ajustaţi puţin viziunea asupra banilor.

Clasificarea oamenilor după relaţia cu banii:

Risipitorii  (big spenders) nu-şi pot imagina viaţa fără lucruri extreme de scumpe, maşini, case, bijuterii, haine, etc. Nu caută opţiuni simple, ci doar pe acelea cu care pot impresiona. Îşi doresc cele mai bune şi mai scumpe lucruri. Sunt foarte calmi când risipesc sume uriaşe de bani şi nu se tem să se împrumute, sau să-si asume riscuri exagerate. În tranzacţionare, aceştia irosesc cu uşurintă capitalul, caută jackpot-ul şi adesea pierd tot ce au acumulat. Au puterea de a o lua de la capat, mânaţi de dorinta de îmbogătire, însa pastrează aceleeaşi mijloace.

Cheltuitorii (shoppers) sunt atraşi de shopping, procesul cheltuirii banilor reprezintă o distracţie. Ajungând în magazine, aceştia nu se pot abţine să nu cumpere ceva, chiar dacă nu asta era intenţia lor. Încep în a căuta ceva ieftin, şi pentru propria satisfacţie, ar cumpăra ceva cu reducere. În tranzacţionare, aceştia sunt în general nehotărâţi, schimbători, uşor influenţabili, dispuşi să încerce ceva nou pentru putin profit sau să urmeze sfaturile altor persoane, zvonuri, etc. Nu rezistă tentaţiei de a deschide tranzacţii chiar dacă nu au un motiv întemeiat (just for fun).

Economii (savers) sunt exact opusul primei categorii. Întotdeauna închid lumina când ies din cameră şi cât mai rapid uşa congelatorului. Achiziţiile scumpe sunt făcute doar dacă sunt absolute necasare şi fără împrumut. Tipic, economii sunt mai degrabă zgârciţi. Impulsul de a achiziţiona un obiect de ultimă generaţie nu înseamnă mai multă distracţie decât studierea înregistrărilor bancare cu creşterea depozitului. Aceştia încearcă întotdeauna să evite riscul (cel mai mare risc este să NU rişti niciodată). Chiar daca sunt specialişti in pieţele financiare, aceştia nu reuşesc să depăşească aversiunea faţă de risc. Teoretic stiu ce se întâmplă şi ce trebuie făcut, dar nu pot pune teoria în practică, sunt copleşiţi de teama de a nu pierde, nu rezistă psihic, iar cand trebuie sa ia o decizie, ezită, găsesc contra-argumente.

Datornicii (debtors) nu cheltuie de dragul imaginii sau de plăcere. Nu se gândesc prea mult la bani, nu ţin evidenţa, nu înregistrează cheltuielile şi veniturile. Adesea se dovedeşte că acestea exced veniturile şi intră în datorii. Datornicii nu sunt interesaţi de investiţii. Cei care ajung să descopere pietele financiare, o fac pentru a recupera rapid anumite datorii, sau pentru a se îmbogăţi rapid. Tranzacţionarea  trebuie sa fie confortabilă şi responsabilă, deciziile nu trebuie să fie influenţate de garanţii, scadenţe, sau alte necesităţi zilnice.

Investitorii (investors) se gândesc constant la capital. Sunt foarte conştienţi de situaţia lor financiară şi încearcă să absoarbă fondurile disponibile. Sunt gata să renunţe la consum astăzi, în favoarea investiţiilor şi a consumului viitor. Se gândesc la fiecare pas pe care-l fac şi nu se tem să-şi asume riscuri necesare atunci când apar oportunităţi. În tranzacţionare, acestia au obiective realiste, sunt echilibraţi, înteleg riscul şi îl controlează permanent.

Puteţi să vă identificaţi cu una din aceste categorii? Vă gândiţi cum să utilizaţi cât mai bine capitalul disponibil? Poate ar trebui să abandonaţi o parte din ambiţii şi să planificaţi atent costurile. Câteodată, chiar şi o schimbare minoră în comportament poate aduce beneficii majore.

Am dori acum să oferim câte un sfat fiecărei categorii:

Economilor, fiţi mai inteligenţi!
Ben Franklin a spus în felul următor: "Fiţi ponderaţi în toate." Este un sfat bun pentru economi. Nu rataţi cele mai bune oportunităţi în viaţă, pentru câţiva lei salvaţi. DA, minimizarea riscului este foarte importantă pentru orice investitor, dar nu uitaţi de maximizarea profiturilor!
Vă recomandăm un Cont de PRACTICĂ pentru a experimenta gratuit şi fără risc tranzacţionarea pe pieţele financiare.

Cheltuitorilor, nu cheltuiţi banii care nu ar trebui cheltuiţi!

Controlaţi-vă cheltuielile. Investiţi, monitorizând atent balanta. Înainte de a actiona evaluati dacă se impune o astfel de decizie, dacă sunt sau nu fonduri disponibile, şi cum v-ar afecta o eventual  pierdere de aceasta data.
Vă recomandăm un Cont STANDARD cu levier mic şi micro-loturi pentru a minimiza riscul.

Risipitorilor, fiţi mai ponderaţi!
Dacă doriţi să cheltuiţi, nimeni nu vă poate opri, dar gândiţi-vă puţin la viitor, pentru că puteţi găsi o utilizare adecvată a fondurilor. Încercaţi să investiţi şi faceţi un plan al bugetului pentru un timp. Urmăriţi un profit mai mic, dar constant, evitati metodele riscante (gambling).
Vă recomandăm un Cont de INVESTITOR pentru a urmări un Money Manager cu profituri constante şi risc controlat.

Datornicilor, gândiţi-vă la investiţii!

Înţelegeţi veniturile şi cheltuielile, realizaţi un plan financiar detaliat, începeţi să investiţi inteligent. Cereţi ajutor de afară dacă întâmpinaţi dificultăţi. Puteţi apela la un profesionist pentru a vă administra capitalul, dar o astfel de decizie trebuie luată după un studiu amănunţit al performanţelor şi psihologiei respectivului.
Vă recomandăm un Cont de SOCIAL TRADING pentru a copia unii din cei mai buni Manageri din lume.

Investitorilor, mult noroc în ceea ce faceţi!
Felicitări! Continuaţi în acelaşi spirit, îmbunătăţiţi-l! Trebuie să reuşiţi, dar in acelasi timp rămâne-ţi umili şi modeşti, continuaţi să studiaţi la fel de mult pentru a progresa continuu!
Vă recomandăm un Cont PROFESIONIST pentru a beneficia de cele mai bune condiţii de tranzacţionare din România.

logo-300x75_1.jpgUN ALTFEL DE BROKERAJ
Pentru o experienţă unică, personalizată fiecăruia

www.admiralmarkets.ro                             www.facebook.com/AdmiralMarketsRomania
Tel. +40 756 038 038, +40 21 315 15 13  |  info@admiralmarkets.ro   |   suport online

(ADVERTORIAL)