Un avion de tip Airbus A320-200 aparţinând companiei malaysiene low-cost AirAsia cu 162 de persoane la bord a dispărut duminică între Indonezia şi Singapore, au anunţat autorităţile locale şi compania, relatează AFP.
Pilotul avionului ceruse să "devieze" de la planul de zbor din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile.
Zborul QZ8501 s-ar fi prăbuşit în largul Insulei indoneziene Belitung şi probabil că se află "pe fundul Mării" Java, a declarat luni şeful Agenţiei naţionale indoneziene pentru căutare şi salvare.
Avionul de tip Airbus A320 ar fi survolat în cerc marea în zona insulei pentru a evita o furtună, după care a intrat într-o zonă de turbulenţe şi s-a prăbuşit în ocean, potrivit aceeaşi surse.
"Gândurile şi rugăciunile noastre se îndreaptă spre familiile şi prietenii celor aflaţi la bordul QZ8501", a scris Malaysia Airlines pe contul oficial de Twitter, adăugând eticheta #staystrong ("rămâneţi puternici").
Avionul avea la bord şapte membri ai echipajului şi 155 de pasageri, inclusiv 16 copii şi un sugar.
Este a treia dramă din acest an pentru aviaţia civilă malaysiană. La 8 martie, zborul MH370 dispărea la puţin timp după decolarea de la Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing, cu 239 de persoane la bord. Dispariţia avionului nu a fost explicată nici până în prezent. Avionul s-ar fi prăbuşit în sudul Oceanului Indian, după ce a terminat carburantul.
La 17 iulie, alt avion de tip Boeing aparţinând companiei Malaysia Airlines, care asigura o legătură între Amsterdam şi Kuala Lumpur, exploda în zbor, aparent doborât de o rachetă, în timp ce survola estul Ucrainei. Avionul transporta 298 de persoane, dintre care 193 erau cetăţeni olandezi.
La rândul ei, Indonezia, un arhipelag care depinde în mare măsură de transportul aerian pentru legăturile între cele aproximativ 17.000 de insule care-l alcătuiesc, prezintă unul dintre cele mai dure bilanţuri din Asia în materie de securitate aeriană.
AirAsia, un client important al companiei Airbus, este cea mai mare companie low-cost din Asia de Sud-Est. Creată în urmă cu aproximativ 20 de ani, preluată şi relansată de către un fost membru al conducerii de la Time Warner, Tony Fernandes, AirAsiA s-a dezvoltat agresiv, achiziţionând frecvent avioane.