Serviciile execrabile la preţuri neruşinate practicate de Tarom pentru cursele dintre Oradea şi Bucureşti nu îi enervează doar pe cetăţeni, ci îi îngrijorează şi pe parlamentari, care au ajuns să pună problema aceasta în atenţia oficialilor din Guvern.

Deputatul Gavrilă Ghilea i-a adresat ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, o întrebare pe această temă, arătând că în ultimul deceniu (de fapt, în perioada 2010-2014), în modernizarea şi extinderea Aeroportului din Oradea s-au investit peste 30 milioane euro, „care însă nu au adus revirimentul mult aşteptat de cetăţenii şi agenţii economici din acest municipiu şi din judeţul Bihor”.

Printr-un comunicat de presă, deputatul Ghilea arată că în demersul pe lângă ministrul Transporturilor a rezumat dinamica Aeroportului Internaţional din Oradea din anul 2017 până în prezent, perioadă în care, pe de o parte, acesta a avut o colaborare cu operatorul low-cost Ryanair „soldată cu acoperirea a şapte destinaţii externe” şi cu operatorul privat Blue Air „pentru suplimentarea celor două curse zilnice tradiţionale spre şi dinspre Bucureşti asigurate de Tarom”.

După numai un an, aminteşte Ghilea, atât Ryanair, cât şi Blue Air au renunţat la contractele cu Aeroportul din Oradea, iar din primăvara acestui an Tarom a rămas singurul operator aerian la Oradea.

Problema ridicată de deputatul bihorean este că, imediat ce s-a văzut în poziţie de monopol, Tarom a ajuns să practice o politică de preţuri prohibitivă, astfel că „biletele de avion au ajuns să-i coste pe orădeni dublu faţă de tarifele practicate pentru zboruri similare operate de Tarom pe alte aeroporturi din nord-vestul şi din sud-vestul ţării”.

De asemenea, Ghilea aminteşte şi despre faptul că la finele anului trecut Tarom a anunţat că din primăvara aceasta va opera două curse externe de la Oradea, dar din cauza preţurilor puse în vânzare, „considerabil mai mari decât cele practicate de companiile străine spre aceleaşi destinaţii de pe alte aeroporturi din ţară”, compania a invocat nerentabilitatea lor şi a renunţat să le mai opereze.

Din aceste considerente, vă rog, domnule ministru, să solicitaţi conducerii Tarom explicaţii pentru modul vădit în care se încearcă izolarea Oradiei de capitala ţării, prin practicarea unor preţuri exorbitante la biletele de călătorie şi operarea curselor cu aeronave subdimensionate, dar şi prin denunţarea unor destinaţii externe care au fost mediatizate şi angajate anterior”, i-a cerut deputatul bihorean ministrului Răzvan Cuc.

De precizat că aceeaşi chestiune a fost pusă în atenţia conducerii Consiliului Judeţean Bihor, în subordinea căruia se află Aeroportul Oradea, şi de către clienţi de rând ai Tarom, nemulţumiţi că în timp ce pentru orădeni biletele au preţuri de 200-300 euro, băimărenii, de pildă, pot călători spre şi dinspre Capitală cu 49 euro.

La fel, şi primarul Oradiei, Ilie Bolojan, a criticat politica de preţuri a Tarom, care profită de faptul că deţine monopolul, preferând să zboare către Capitală din Timişoara, unde preţurile sunt mai mici.

Cu toate acestea, preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional din Oradea, Szuhai Bimbo Tibor, a cerut orădenilor să dea dovadă de „patriotism local” şi să folosească aeroportul local, chiar dacă îi costă mai mult.