Un fast-food McNeil din Oradea, cel din cartierul Rogerius, a fost amendat cu 10.000 lei de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, după ce un client a găsit bucăţi de os şi lemn în două porţii de gyros. 

Cititorul a povestit joi BIHOREANULUI că, în urmă cu o seară, a comandat prin platforma Glovo trei porţii de gyros de la restaurantul de tip fast-food McNeil de pe strada Corneliu Coposu, iar în două dintre ele a găsit probleme.

"Într-un gyros am găsit un os ascuţit de 3 centimetri, iar în celălalt am găsit o bucată de lemn care părea a fi dintr-o scobitoare ori ceva similar. Copilul meu de 5 ani a mâncat din acela care avea bucata de lemn. Noroc că a găsit-o, nu a înghiţit, ci a scos-o afară, că altfel cine ştie ce se putea întâmpla", a povestit bărbatul pentru BIHOREANUL.

Orădeanul a mai spus că mănâncă adesea de la acel fast-food şi că niciodată nu s-a mai întâmplat să găsească astfel de obiecte în mâncare.

„Mă voi adresa ANPC, DSVSA și DSP pentru reclamație”, a mai spus bărbatul.

Chestionați de BIHOREANULUI, reprezentanții Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor au transmis că până joi nu s-a înregistrat vreo sesizare pe această temă.

Totuşi, dată fiind situaţia, reprezentanţii CJPC Bihor au trimis în control o echipă de comisari care să facă verificări la faţa locului, în urma sesizării ziarului.

În informarea transmisă ulterior controlului efectuat de comisari, se arată că localul McNeil din Rogerius a fost amendat cu 10.000 lei pentru "nerespectarea obligaţiei de a pune pe piaţă numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate".

CJPC a detaliat, însă, că în bucătăria fast-food-ului se folosesc ustensile profesionale şi că este greu de crezut ca bucăţile de os şi lemn să fi ajuns în mâncare în urma procedurilor efectuate în restaurant.

"În urma acţiunii de control desfăşurată de comisarii CJPC Bihor la operatorul reclamat, a reieşit faptul că acesta foloseşte ustensile profesionale de bucătărie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, astfel că este improbabil ca respectivele corpuri străine să fi apărut în urma procedurilor desfăşurate în unitate, fiind mai plauzibil ca acestea să fi existat în materia primă utilizată - file din piept de pui - şi/sau în amestecul de condimente", se arată în informarea CJPC.

Persoanele care vor să facă o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor o pot face online, pe site-ul anpc.ro, unde trebuie să completeze un formular. Plângerea se înregistrează în baza de date şi este transmisă comisarilor CJPC Bihor.

UPDATE: Reacția McNeil

Într-un punct de vedere transmis redacției, reprezentanții McNeil au dorit să aducă mai multe clarificări legate de această situație.

Redăm explicațiile integral mai jos:

Dorim să oferim câteva clarificări referitoare la plângerea recentă a unui client McNeil, legată de calitatea produselor noastre. Satisfacția și siguranța clienților noștri sunt prioritare pentru noi, iar orice feedback este tratat cu maximă seriozitate.

Clientul a raportat găsirea unui os ascuțit și a unei bucăți de lemn într-o comandă de gyros livrată la domiciliu. Am investigat cu atenție această situație și am colaborat îndeaproape cu autoritățile competente, inclusiv ANPC, care au efectuat controale în locațiile noastre și nu au găsit nereguli de tipul celor reclamate de client.

Este important de menționat că, în cazul comenzilor livrate, nu avem control direct asupra manipulării produselor după ce acestea părăsesc restaurantul nostru. Procedurile noastre stricte de pregătire și control al calității fac foarte puțin probabil ca bucăți de os și lemn să ajungă în mâncare în urma proceselor desfășurate în restaurant. De asemenea, este dificil de crezut că într-o singură comandă ar putea apărea două astfel de nereguli.

În urma investigației noastre, am constatat că obiectele menționate de client nu erau ceea ce păreau inițial. Bucata de lemn suspectată era, de fapt, o tulpină de condiment, cel mai probabil de mărar, care a fost utilizată în prepararea mâncării. Pieptul de pui McNeil este tăiat cubulețe, de mici dimensiuni, ceea ce face improbabilă aflarea unei bucăți de os în carnea noastră. Este de asemenea important de precizat că obiectele respective au fost fotografiate separat de mâncare, ceea ce înseamnă că ar fi putut proveni din alte surse.

Ne asumăm responsabilitatea de a investiga fiecare plângere și de a ne îmbunătăți constant serviciile. Am re-evaluat și întărit măsurile noastre de control al calității pentru a preveni apariția unor asemenea incidente pe viitor.

McNeil rămâne angajat să își satisfacă clienții și să mențină cele mai înalte standarde de siguranță alimentară. Apreciem feedback-ul care ne ajută să ne perfecționăm și vom continua să muncim pentru a oferi o experiență pozitivă tuturor clienților noștri.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!