Kaufland, Lidl si Carrefour sunt lanturile de magazine cele mai vizitate de romanii din mediul urban, potrivit unui studiu remis miercuri DailyBusiness.ro.

In ultima luna, Kaufland a fost vizitat de 62% dintre romanii din mediul urban, Lidl de 55% dintre acestia, iar Carrefour de un procent de 37%.

Raportandu-ne la magazinele catre care s-au orientat pentru cumparaturile generale necesare in gospodarie, romanii opteaza pentru aceleasi 3 magazine: Kaufland (28%), Lidl (18%) si Carrefour (13%).

"Conform studiului cantitativ Retail Meter, in cosul de cumparaturi sunt intalnite cel mai frecvent fructele si legumele (63%), painea (63%) si lactatele (62%). Acestea sunt urmate de dulciuri (56%) si bauturi non alcoolice (54%). Procentul romanilor din mediul urban care cumpara mezeluri este de 50%, in timp ce cel al cumparatorilor de carne proaspata de 38%", afirma Stefan Andrei, marketing manager Exact Cercetare si Consultanta.

Majoritatea persoanelor (75%) isi fac cumparaturile ce tin de gospodarie la intervale de 2-3 zile, aproximativ doua treimi dintre respondenti (66%) realizandu-le impreuna cu altcineva. Cand vine vorba de cumparaturile generale, suma pe care romanii o achita ajunge in medie la 162 lei.

Atunci cand aleg magazinul din care sa cumpere, romanii tin in primul rand cont de preturi (66%), de calitatea produselor (62%) si de varietatea acestora (58%).

Kaufland, hipermarketul clasat pe prima pozitie a topului preferintelor cumparatorilor, castiga teren datorita rotiseriilor situate in afara magazinelor. Reducerile dupa anumite ore la fructe si legume sunt de asemenea apreciate, ca de altfel si eficienta caselor de marcat si verificarea gradului de satisfactie al cumparatorilor prin intermediul casierilor.

Asa cum reiese din partea calitativa realizata in completarea studiului Retail Meter, Lidl se distinge prin produsele de origine germana, ce pot fi achizitionate doar in cadrul acestui lant. Ele sunt percepute ca avand o calitate ridicata, asemenea marcilor consacrate, insa cu preturi situate sub media acestora. Gamele variate de produse ii atrag pe cumparatori, la fel si reinnoirea acestora de 2 ori pe saptamana.

Produsele de panificatie si saptamanile cu specific international se bucura de asemenea de aprecieri, trezind in randul clientilor dorinta de a reveni pentru a descoperi noutatile.

La randul sau, Carrefour este perceput ca fiind cel mai raspandit si popular brand. In plus, Carrefour Market si Carrefour Express vin sa completeze harta extinsa a locatiilor brandului francez. Clientii apreciaza in primul rand serviciul de vanzari online si posibilitatea servirii mesei in cadrul hipermarketurilor. Sunt de asemenea mentionate ca elemente distinctive existenta marcii proprii - Tex, gama vasta de produse electronice si raionul de vinuri bine aprovizionat.

Rezultatele Retail Meter vizeaza obiceiurile si comportamentul de cumparare din magazine si au fost obtinute in urma studiului cantitativ & calitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta in luna septembrie. Pentru componenta cantitativa, universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban.

Volumul esantionului a fost de 1.048 de respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta, administrat via Internet. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti. Studiul calitativ a fost realizat prin intermediul a 4 focus grupuri mixte, cu participanti cu varste cuprinse intre 18-39 de ani.