Rectorul Universităţii din Oradea, Cornel Antal, a făcut public raportul privind planul operaţional pe anul 2009, în care sunt notate, structurat, toate obiectivele atinse sau nu în anul ce s-a încheiat.

Fără Bibliotecă, dar cu parcări

În ceea ce priveşte îmbunătăţirea calităţii proceselor educaţionale şi administrative, Universitatea se laudă cu realizarea a 96% din acţiuni, printre care se numără asumarea prin reglementări interne a criteriilor de moralitate şi a incompativilităţilor, elaborarea Cartei Universităţii din Oradea, aprobarea a opt regulamente şi 12 proceduri, precum şi investigarea statistică a cerinţelor studenţilor şi angajaţilor.

O realizare pe care conducerea Universităţii o consideră importantă este îmbunătăţirea aparatului administrativ.

Pe partea de construcţii, Antal spune că s-au realizat numeroase vizite pe şantier, derularea lucrărilor fiind urmărită în permanenţă. Cu toate acestea, Biblioteca nouă nu a putut fi încă inaugurată, deşi termenul final era 30 decembrie 2009. Aici, Universitatea a achiziţionat mobilier în valoare de 300.000 de lei şi urmează să cumpere echipamente IT şi aparatură telefonică de 500.000 de lei.

Nici Facultatea de Muzică nu s-a putut muta, anul trecut, într-un nou sediu, însă pentru construirea acestuia s-a realizat licitaţia. Însă, conducerea a reuşit să reamenajeze şi să construiască noi parcări pentru angajaţii Universităţii şi să înfiinţeze Serviciul Patrimoniu Administraţie Centrală, care are sarcina de a inventaria patrimoniul instituţiei.

Prea multă apă şi prea mult curent

În 2009, Senatul Universităţii a elaborat şapte regulamente, printre care şi cel privind activitatea profesională a studenţilor în baza Sistemului European de Credite Transferabile, dar şi alte patru proceduri, precum cea de implementare a programului Lifelong Learning.

Un lucru care în acest an trebuie îmbunătăţit este managementul administrativ, unde, datorită unor întârzieri la achiziţii, conducerea Universităţii consideră necesară procurarea unui soft pentru urmărirea şi verificarea activităţii.

Şi lipsa diriginţilor pe şantiere este un minus pentru Universitate, cu consecinţe negative asupra calităţii lucrărilor. De asemenea, raportul concluzionează şi că licitaţiile pentru lucrări se derulează greoi, cu întârzieri.

O altă problemă din 2009 sunt cheltuielile mari la încălzire, datorate unor pierderi la apa geotermală, pentru care se impune echilibrarea instalaţiei de încălzire. Această operaţiune a început, de altfel, în decembrie.

Totodată, în 2010, rectorul vrea să scadă consumul de curent şi să urmărească consumurile de materiale la confecţiile metalice efectuate de Atelierul mecanic, dar şi consumabilele de la facultăţi.

În 2009, Universitatea a derulat 88 de proiecte, decontate în valoare de peste 13.600.000 de lei şi 138.000 de euro.