Federaţia Patronilor a anunţat lansarea "telefonului încrederii - linie fierbinte pentru antreprenori", la care toţi oamenii de afaceri nedreptăţiţi de organele de control şi nu numai se pot plânge şi pot obţine ajutor.

Potrivit unui comunicat din partea organizaţiei patronale, toţi reprezentanţii mediului de afaceri, fie că sunt sau nu membri ai Federaţiei, care se consideră victima unui abuz sunt invitaţi să sune la numărul de telefon 0746-366-750.

"Prin acest telefon al încrederii, FPB va prelua informaţii ce se referă la aspecte legate de acte de corupţie, şantaj sau abuz din partea reprezentanţilor instituţiilor statului faţă de angajatori, respectiv antreprenori. Sub masca legitimităţii se întâmplă ca în anumite situaţii organele de control să exercite presiuni asupra oamenilor de afaceri în scopul intimidării sau obţinerii de foloase. Angajatorii sunt astfel prinşi ca într-un cleşte, pe de o parte de cerinţele contractuale ale producţiei, cu tot ce implică aceasta, şi încadrarea în limitele legale, pe de altă parte", arată comunicatul Federaţiei.

Documentul arată că au existat situaţii în care greşeli minore au fost amplificate artificial "de către lucrătorul mandatat să verifice conformitatea, bineînţeles, cu un scop extrem de precis".

"Suspiciunile sunt de ambele părţi şi în astfel de situaţii un arbitraj şi un suport din partea FPB este mai mult decât binevenit. Suntem pentru eradicarea situaţiilor culpabile, dar dorim să susţinem încurajarea mediului de afaceri pentru creşterea numărului de angajaţi, creşterea investiţiilor şi evident crearea unui mediu curat. De aceea noi sprijinim angajatorii, nu pe cei certaţi cu legea", susţine documentul citat.

"Telefonul încrederii" funcţionează ca un fel de "telverde", va fi disponibil 24 de ore din 24, în zilele lucrătoare, pentru semnalarea situaţiilor "speciale", a abuzurilor sau a incidentelor, ce necesită asistenţă juridică sau de altă natură din partea federaţiei.