La Oradea a avut loc, luni, a XVIII-a întâlnire a grupului de lucru româno-ungar pentru autostrăzi, la care a participat din partea Ungariei o delegaţie formată din 14 persoane, condusă de Zsolt Thoroczkay, șeful Departamentului de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul Ministerului Inovării și Tehnologiei de la Budapesta, iar din partea României reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, conduși de directorul general adjunct Ovidiu Barbier, ai Prefecturii Bihor, Poliţiei de Frontieră, Ministerului Transporturilor şi ai Ambasadei României în  Ungaria.

Deschidere în toamnă

Potrivit unor comunicate date publicităţii de CNAIR şi de Prefectură, grupul româno-maghiar a discutat despre stadiul realizării Autostrăzii M4 pe teritoriul Ungariei (şosea aproape finalizată) şi Autostrăzii Transilvania (din România), din care sunt gata, însă, doar tronsoane, precum şi despre un drum expres Satu Mare – Oar şi drumul expres M49 din ţara vecină.

“S-a luat decizia semnării protocolului între România și Ungaria pentru deschiderea frontierei de la Borș II, pentru care fiecare dintre părți va face demersuri la nivelul conducerii Ministerelor și Guvernelor pentru a face posibilă această deschidere cel târziu în luna septembrie”, a transmis CNAIR.

Ritm mai alert pe A3

În cadrul reuniunii, reprezentanţii Companiei au prezentat stadiul de implementare al sectorului 3C3 din Autostrada A3 Transilvania (Borş-Biharea), care este finalizat în proporție de 99%, în avans cu o lună față de termenul estimat, urmând să fie predată în următoarele două săptămâni. 

De asemenea, reprezentanții CNAIR au menționat că în ultima lună au fost încheiate încă două contracte pentru două sectoare ale A3, respectiv Biharia-Chiribiș și Poarta Sălajului-Zimbor. De asemenea, alți 45 de kilometri ai autostrăzii sunt în stadiu avansat al procedurii de achiziție publică, iar pentru încă 50 kilometri vor fi demarate procedurile de licitație până la finalul lunii iulie. Reprezentanții CNAIR au declarat că se urmărește ca întreg aliniamentul Autostrăzii Transilvania, finanțat din fonduri europene, să se afle în execuție în anul 2021.

La rândul lor, membrii delegaţiei maghiare au prezentat stadiul lucrărilor pe sectorul Autostrăzii M4 Budapesta-Nagykereki, care se conectează cu Autostrada A3 la granița cu România, precizând că pentru sectorul respectiv a fost demarată procedura de predare.

Prin Satu Mare, drum expres

Pe de altă parte, precizează compania, s-a stabilit realizarea unei conexiuni între drumurile expres Satu Mare – Oar şi M49, ceea ce s-ar putea întâmpla în anul 2024, când va fi deschis un nou punct de frontieră şi la Oar – Satu Mare.

Ca urmare a unei înţelegeri anterioare dintre cele două guverne în baza căreia în urmă cu câţiva ani a fost realizat punctul de trecere a frontierei Nădlac II pe teritoriul României, PTF Borş II şi Oar vor fi găzduite de partea maghiară.

Următoarea întâlnire bilaterală româno - ungară va avea loc în luna octombrie 2020, după ce va fi inaugurat punctul de trecere al frontierei Borș II, a precizat directorul general adjunct al CNAIR, Ovidiu Marian Barbier.