Oradea nu pierde doar legăturile directe aeriene cu oraşele europene în această toamnă, ci pierde şi unul dintre zborurile spre și dinspre capitala țării.

Zboruri mai puține

Compania aeriană Blue Air a decis să modifice orarul de zbor pe ruta Bucureşti - Oradea - Bucureşti, reducând una dintre cele şase curse dus-întors pe care le operează într-o săptămână.

Începând din luna martie şi până în luna octombrie inclusiv, Blue Air a operat şase curse dus întors, în zilele de luni (2 curse), miercuri (2 curse), vineri şi duminică.

Din luna noiembrie, însă, potrivit site-ului oficial al companiei, vor fi doar cinci curse dus întors între Bucureşti şi Oradea, iar zborul de vineri seara a fost mutat joi dimineaţa. Din 1 noiembrie, pe ruta menţionată vor fi două zboruri dus întors în zilele de luni, dimineaţa şi seara, un singur zbor miercuri şi tot unul joi şi duminică.

Iluzii... oficiale 

Între timp, mult aşteptatele noi curse externe pe Aeroportul Internaţional Oradea întârzie să fie anunţate. După cum se ştie, preşedintele Consiliului Judeţean, Pásztor Sándor, transmitea la începutul lunii aprilie, pe cale oficială, printr-un comunicat de presă, că instituţia s-a înţeles cu reprezentanţii Blue Air pentru operarea a cel puţin două curse externe la Oradea.

Mai târziu, spre finalul lunii mai, reprezentanţii CJ Bihor şi ai Aeroportului au organizat o conferinţă de presă alături de directorul general al Blue Air, Gheorghe Răcaru, şi de directorul comercial al companiei, Tudor Constantinescu, în cadrul căreia, însă, nu au anunţat nimic concret.

În timp ce Pásztor transmitea, fără a spune concret, ideea că cele două părţi au stabilit o colaborare pentru zboruri internaţionale, reprezentanţii Blue Air s-au arătat rezervaţi, precizând că doar "studiază" posibile zboruri de la Oradea spre Europa de Vest. În schimb, şefii companiei aeriene le-au dat speranţe călătorilor din zonă spunând că studiază şi posibilitatea deschiderii unei mici baze operaţionale la Oradea.  

La insistenţele jurnaliştilor, Gheorghe Răcaru a spus că nicio companie aeriană nu anunţă atât de devreme (în luna mai) cursele din programul de iarnă, pentru a nu le da idei competitorilor săi. Răcaru spunea la vremea aceea că orarul de toamnă va fi anunţat în luna iunie.

Promisiuni deșarte

De atunci, însă, nici reprezentanţii Blue Air şi nici cei ai CJ Bihor şi Aeroportului n-au mai scos o vorbă despre aceste posibile zboruri, semn că înţelegerile n-au dus, deocamdată, prea departe.

Cum n-au fost anunțate curse externe Blue Air la Oradea nici până la începutul lunii octombrie, este greu de crezut că acestea vor mai debuta anul acesta, chiar presupunând că vor fi parafate.

Cert este că, de la finalul lunii octombrie, Ryanair va renunţa şi la ultimele trei rute internaţionale spre Aeroportul Oradea (Memmingen, Milano - Bergamo şi Barcelona - Girona), astfel că în trei săptămâni orădenii nu vor mai fi conectaţi pe calea aerului la oraşe europene.

În ciuda faptului că retragerea Ryanair a fost anunţată din luna martie, şefii CJ Bihor şi cei ai Aeroportului nu au reuşit să atragă alte companii aeriene pentru operarea de zboruri internaţionale. În schimb, preşedintele CJ, Pásztor Sándor, le-a vândut iluzii bihorenilor în luna mai spunând că "tot din două în două săptămâni" vor fi anunţate noi curse de la Oradea. N-a fost bătută-n cuie niciuna…