Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare, împreună cu Ministerul Transporturilor, ca Organism Interimar pentru Transport, şi Compania Naţională de Administrare Infrastructurii Rutiere în calitate de beneficiar au anunţat vineri că în urmă cu două zile, pe 23 august, au semnat contractul de finanţare pentru faza a II-a a lucrărilor de reabilitare a DN 76 Oradea – Deva. 

Potrivit anunţului publicat pe site-ul CNAIR, valoarea totală a contractului este de 590,900 milioane lei (fără TVA), faza a II-a a lucrărilor urmând să fie finanţată prin POIM 2014-2020 în proporţie de 75% din bani europeni (343,189 milioane lei), restul de 25% urmând să fie asigurat de Guvernul Romaniei. 

Perioada de implementare a proiectului în faza a II-a este de 60 luni, respectiv între 1 ianuarie 2016 şi 31 decembrie 2020.

Lucrările de reabilitare a DN 76 au început în 2007, având ca prim termen de finalizare anul 2010, acesta fiind ulterior prelungit de mai multe ori. În 2013, finanţarea lor a fost transferată de la bugetul naţional pe fonduri europene, însă constructorii nu au reuşit finalizarea şantierului nici după ce sursa de finanţare a încetat să mai fie o problemă.

În 2015, pentru că termenul de finalizare a fost depăşit încă o dată, Guvernul a solicitat finanţatorului european şi a obţinut acordul pentru aşa-numita fazare a proiectului, adică prelungirea lui aşa încât să poată folosi fondurile UE şi după încheierea exerciţiului financiar european 2007-2013.

În urmă cu două luni, când lucrările au fost încă o dată reluate după un blocaj determinat de lipsa unui audit rutier, deputatul PSD Bihor Gheorghe Bogdan, originar din zona Beiuşului, grav afectată de tergiversarea proiectului, şi-a declarat încrederea că "drumul va fi finalizat în acest an".