În încercarea de a-şi reveni din prăbuşirea constantă a acţiunilor, care au ajuns la cel mai slab nivel din ultimii 9 ani, retailerul suedez Hennes&Mauritz, al doilea cel mai mare retailer de haine din lume, va închide 170 de magazine pe plan global, anunţă presa de specialitate.

Potrivit site-ului Money.ro, compania plănuieşte, însă, să deschidă un nou format de magazin, denumit Afound, care se va alătura lanţului de magazine H&M şi formatelor inaugurate recent precum Arket. Retailerul a transmis că va investi mai mult în vânzările online şi va îmbunătăţi tehnologia de gestiune a inventarului, în timp ce va deschide magazine în anumite pieţe care încă funcţionează.

Sursa citată mai arată că acţiunile companiei au scăzut cu 9,1% în Stockholm ajungând la minimul ultimilor 9 ani, după ce a raportat o scădere a profiturilor de 34% în ultimul trimestru.

Cu toate acestea, H&M plănuieşte şi să deschidă 390 de magazine noi anul acesta, debutând pe pieţele din Uruguay şi din Ucraina. Analiştii sunt sceptici cu privire la redresarea companiei pe o direcţie pozitivă de creştere în viitorul apropiat.

De altfel, recent, compania a mai primit o lovitură, în urma unei campanii publicitare controversate. La începutul lunii ianuarie, mai multe magazine ale brandului au fost devastate în Africa de Sud din cauza unei reclame considerate rasiste,  în care un băieţel de culoare apare promovând un hanorac cu mesajul "Cea mai tare maimuţă din junglă".

Cu toate că H&M şi-a cerut scuze pentru aceasta, scandalul nu s-a sfârşit.