După mai mulţi ani de pregătiri, urmaţi de lucrări neprevăzute şi de lucrările propriu zise, viitoarea autogară din Bulevardul Decebal, situată în vecinătatea blocurilor ANL, a fost preluată, marţi, de directorul OTL, Csuzi Istvan, de la constructor.

"Suntem în viitoarea autogară OTL din Decebal. Nu avem încă autorizaţia de funcţionare ca autogară, am început demersurile şi probabil o vom avea pe vară. Deocamdată facem doar preluarea clădirii de la constructor şi o dăm în funcţiune călătorilor, ca să nu mai aştepte în ploaie, în vânt în soare", a declarat Csuzi într-o conferinţă de presă la faţa locului.

Autogara din Bulevardul Decebal are o istorie întortocheată, proiectul fiind propus iniţial în 2012, ajungând într-o formă aprobată de CMUAT în 2013, an în care au fost aprobaţi şi indicatorii tehnico-economici ai construcţiei şi a fost lansată licitaţia. Potrivit contractului de execuţie, încheiat cu un an mai târziu, lucrarea trebuia finalizată în vara lui 2015, dar situaţia s-a complicat pe parcurs. "După prima săpătură ne-am dat seama că magistrala de apă trece pe sub clădire, deci trebuie deviată, la fel şi cu nişte cabluri electrice. Avem şi o conducă de termoficare, care ne-a creat anumite probleme, căci este destul de aproape", a explicat directorul OTL.

O parte din întârzieri sunt puse, potrivit lui Csuzi, şi în seama proiectantului şi constructorului. "Dar trebuie precizat că am avut un buget iniţial de 354.000 lei, până la urmă ne costă 339.000 lei. Din aceştia se putea face o construcţie uşoară. Poate calitativ se putea mai bine. Dar înţelegem şi constructorul, Nedatim Construct, că a avut constrângeri bugetare", a precizat Csuzi Istvan. În continuare, OTL va analiza întârzierile şi lucrările, urmând să stabilească dacă va fi cazul aplicării unor penalităţi.

Autogara de pe Bulevardul Decebal este mult mai mică decât cea inaugurată deja în Nufărul. Are şase peroane, spaţii de aşteptare în aer liber, pe bănci şi sub mai multe refugii şi o clădire de 140 metri pătraţi dotată cu 22 de scaune, info-desk, sistem de informare electronic şi grupuri sanitare. Autogara va deservi cursele care vin dinspre sudul judeţului din localităţi precum Sântandrei, Nojorid, Cheresig, Salonta. "Pe zi, prin autogară vor tranzita circa 2.000 de persoane. Autobuzele din zona de sud vor avea cap final linie aici şi îşi vor valida cursa", a spus Csuzi.  

Din 2011, în Oradea s-a aprobat o strategie de facilitare a accesului navetiştior în oraş şi transbordare a acestora spre mijloacele de transport în comun. Drept urmare, în 2014, în capătul cartierului Nufărul a fost inaugurată a autogară, cea de-a doua, din Decebal fiind preluată marţi. De asemenea, recent, Consiliul Local a aprobat noii indicatori tehnico-economici pentru realizarea celei de-a treia autogări din oraş, lângă Gara Centrală.