Acum două săptămâni, arătam că la finalul anului trecut a fost adoptată fără mare publicitate o lege ce permite reinstalarea radarelor fixe, care, de această dată, vor avea mai multe „atribuții”, similar camerelor instalate pe drumurile din alte țări europene.

Dacă atunci am descris regulile generale de funcționare a camerelor de supraveghere, în continuare vor fi prezentate încălcările legislației rutiere ce pot fi constatate prin acest sistem de supraveghere a traficului denumit e-SIGUR.

Potrivit legii, e-SIGUR procesează automat datele de monitorizare a traficului rutier colectate şi creează semnalări privind: a) posibila încălcare a normelor de circulaţie pe drumurile publice sau posibila prezenţă în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară; b) posibila prezenţă în trafic a unor vehicule care circulă fără achitarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri.

În ceea ce privește faptele efective, semnalările privind posibila încălcare a normelor de circulaţie pe drumurile publice vizează: a) limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum; b) interdicţia sau restricţia de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare; c) semnificaţia culorii roşii a semaforului; d) interdicţia de a conduce pe drumurile publice un vehicul a cărui înmatriculare este suspendată; e) trecerea la nivel cu calea ferată; f) interdicţia de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice.

Ca atare, noile camere de supraveghere nu vor servi doar pentru aplicarea de amenzi pentru viteză, ci pentru mult mai multe abateri rutiere, similar sistemelor instalate în majoritatea țărilor europene.

Ar fi însă de așteptat ca, tot similar acestor țări, să nu mai existe procese-verbale întocmite în urma „constatării prin propriile simțuri” ale agenților rutieri pentru contravențiile de competența sistemelor informatice, fiind înlăturate astfel eternele discuții referitoare la cine trebuie să facă dovada că s-a trecut pe roșu sau că nu s-a dat prioritate la trecerea de pietoni.

Săptămânile viitoare vom vedea și schimbările majore în procedura de aplicare a amenzilor rutiere.

Articole pe aceeași temă:
Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!