Horea Vuşcan, candidat la Primăria Oradea din partea Partidului Uniunea Ecologistă din România (PUER), s-a declarat, luni, curios să afle care sunt sursele de finanţare ale campaniilor electorale purtate de cele mai importante partide locale: PNL, UDMR şi PDL.

Arătându-se copleşit de numărul panourilor imense de pe blocuri şi de numărul panourilor publicitare şi afişelor din oraş ale candidaţilor acestor partide, Vuşcan s-a întrebat de unde provin atâţia bani, estimând că un banner imens afişat pe bloc costă în jur de 4-5.000 de euro.

"Vedem zeci, sute de afişe, bannere pe bloc, reclame în mass-media, maşini cu afişe şi aşa mai departe. Un afiş mare nu costă 1.000 de euro, ci în jur de 5.000 de euro. De unde acei bani?", s-a întrebat Vuşcan, într-o conferinţă de presă.

Făcând nişte calcule, Vuşcan a estimat că fiecare dintre cele trei partide mari ar fi cheltuit în jur de 200.000 de euro doar pentru partea de afişaj stradal pentru candidaţii locali.

"Vin aceşti bani din donaţiile cetăţenilor sau vin oare de la firmele abonate la contracte din bani publici? Nu vreau să spun - fiindcă nu am nicio informaţie - că de exemplu firma Selina ar băga bani în campania domnului Bolojan. Dar nu este oare aceasta o modalitate ca fiecare dintre aceste firme de a-şi răsplăti traiul bun?", a mai spus candidatul PUER.

Vuşcan a amintit că în 2008, primarul Ilie Bolojan a mizat pe strângerea de fonduri de campanie de la orădenii simpli, subliniind că de această dată nu a mai anunţat nimic în acest sens. "Pe atunci domnul primar miza pe mai puţini bani de la mai multă lume şi exista această idee de a-şi strânge banii pentru campanie într-un mod corect. Acum nu am văzut acelaşi lucru. Nu am văzut deschidere şi transparenţă. De fapt nu am văzut acest lucru la niciun partid", a declarat Vuşcan în aceeaşi conferinţă de conferinţă de presă.

Horea Vuşcan le-a transmis orădenilor să nu se lase păcăliţi de aceste afişe enorme. "Să nu creadă că această propagandă se face gratuit. Costă sute de mii de euro care vin de la firme interesate ca un candidat sau altul să obţină funcţia de primar şi cu siguranţă nu are nicio legătură nici cu interesul cetăţeanului", a afirmat tânărul politician.

Spre deosebire de candidaţii pe care îi blamează pentru promovarea prin panouri imense, Vuşcan a tipărit mii de "reviste" de campanie pe care le-a împărţit în cartierele din oraş. Întrebat, Vuşcan a precizat că estimează că, până la finalul campanie, va investi în total doar aproximativ 6.000 de euro, precizând că suma provine din propriile conturi.

Pe de altă parte, în aceeaşi conferinţă de presă, Horea Vuşcan a declarat că mizează pe voturile orădenilor nemulţumiţi de actuala conducere a oraşului. Întrebat dacă se aşteaptă să depăşească numărul de voturi primit în 2008 când a candidat pentru un post de consilier local (doar 500!), Vuşcan s-a arătat convins că va primi mult mai multe.

"Dacă mă votează doar atâţia oameni mă las de politică", a promis politicianul. De asemenea, el a preconizat că ar putea primi, în urma unor calcule proprii, aproximativ 6.000 de voturi.