Compania Ryanair a anunţat, subit, că este nevoită să închidă 3 rute de pe aeroportul Eindhoven şi să mute alte 3, inclusiv Oradea, pe Aeroportul Dusseldorf Weeze, adică la 80 de kilometri de aerogara olandeză.

Anunţul a apărut doar pe siteul Ryanair, joi, sub forma unei "extinderi a calendarului de iarnă", prin introducerea a 3 noi rute de pe Aeroportul Weeze, care deserveşte Dussledorf, spre Oradea, Tanger si Rabat. Potrivit directorului de dezvoltare Neal McMahon, biletele pentru aceste rute vor avea tarife începând de la 9,99 euro/segment.

Goniţi de la Eindhoven

Din câte se pare, această modificare a apărut ca efect al unei dispute avute de aeroportul din Eindhoven cu locuitorii din zonă, care acuzau compania RyanAir de faptul ca avioanele lor poluează fonic, astfel că aerogara a refuzat să acorde mai multe sloturi acestei companii.

La insistenţele presei, Ryanair a oferit, vineri, câteva explicaţii sumare, prin intermediul lui Denis Barabas, reprezentant de vânzări şi marketing în România. "Suntem foarte dezamăgiţi de eşecul Aeroportului Eindhoven de a aloca mai multe sloturi de operare pentru Ryanair, când noi ne dorim să creştem traficul bazat pe tarife reduse, dar şi oferta de destinaţii pentru clienţi. Ca o consecinţă directă la aceste restricţii de sloturi regretăm să fim nevoiţi să închidem 3 rute din Eindhoven şi să transferăm alte 3 rute pe Aeroportul Dusseldorf Weeze, inclusiv noua noastră rută din/către Oradea", a transmis Barabas.

În emisiunea "Vocile Bihorului" de joi, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Pasztor Sandor, prezenta ca o certitudinte inaugurarea zborurilor Oradea-Eindhoven, semn că nici măcar partenerii locali ai companiei aeriene nu fuseseră informaţi înainte ca informaţia să devină publică. Conform anunţului oficial, zborurile de Eindhoven ar fi urmat să pornească din 31 octombrie, cu o frecvenţă de 3 curse pe săptămână.

"Relocarea destinaţiei din Europa Occidentală"

Printr-un comunicat de presă dat publicităţii, vineri după-amiază, intitulat caraghios "Relocarea destinaţiei din Europa Occidentală", purtătorul de cuvânt al CJ Bihor, Adrian Simon, prezintă vestea neplăcută ca fiind o simplă relocare a nor curse "către o altă destinaţie din vestul Europei", făcută de Ryanair "din motive organizatorice şi logistice", iar o declaraţie atribuită preşedintelui Pasztor transformă eşecul în avantaj.

"Trebuie remarcat că Oradea a rămas în polul pozitiv în planurile de dezvoltare ale companiei irlandeze. Până la urmă, chiar este îmbucurător Weeze - Dusseldorf, după Munchen, foarte multe oraşe germane din vest vor putea fi atinse de bihoreni, printre care Dortmund, Munster, Koln sau Duisburg", sunt spusele, atribuite mot-a-mot, preşedintelui Consiliului Judeţean.

Comunicatul reaminteşte că următoarele destinaţii europene ce vor fi disponibile de pe Aeroportul Internaţional Oradea sunt Londra şi Memmingen (Munchen), începând de la 1 septembrie 2017.