Numărul unităţilor de învăţământ din Bihor care pot primi elevii şi profesorii în clase a crescut la 714 în această săptămână, dintr-un total de 724, a transmis vineri Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor.

În 9 şcoli şi grădiniţe, lecţiile se desfăşoară în continuare online, pentru că n-au cel puţin 60% dintre angajaţi vaccinaţi anti-Covid, iar localităţile în care se află înregistrează o incidenţă a îmbolnăvirilor cu Covid-19 de peste 3 cazuri la mie. Este vorba de grădiniţele din Câmpani, Fânaţe, Sighiştel, Roşiori, Cefa, şcoala primară din Câmpani şi şcolile gimnaziale din Câmpani, Roşiori şi Cefa.

La grădiniţa din Cefa şi la şcoala din Fânaţe niciun angajat nu este vaccinat, la grădiniţele din Sighiştel, Câmpani şi Fânaţe, respectiv la şcoala din Cefa procentul de vaccinare a ajuns la 50%, la şcoala din Roşiori este de 58%, dar la grădiniţa din acelaşi sat de doar 25%. În fine, la şcoala din Câmpani 37,5% din angajaţi s-au vaccinat anti-Covid-19.

În Bihor mai sunt multe alte unităţi de învăţământ unde nu s-au vaccinat majoritatea angajaţilor, însă orele cu prezenţă fizică au fost salvate de faptul că localităţile în care se află au tot mai puţine îmbolnăviri confirmate. În schimb, în comuna Roşiori incidenţa a fost vineri de 4,82 cazuri la mia de locuitori, în Cefa de 4,26, iar în Câmpani 3,52.

Pe lângă aceste 9 unităţi de învăţământ, mai are activitatea suspendată grădiniţa din Leş, însă aici procentul de vaccinare este de 100%. Orele s-au suspendat după confirmarea unor cazuri de Covid-19 în rândul preşcolarilor.

Pe de altă parte, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor a anunţat vineri că, în urma administrării testelor rapide, în data de 9 decembrie în judeţ au fost depistate două cazuri de Covid-19, ambele confirmate ulterior de medici. Este vorba de un elev şi de un şofer de microbuz, după cum a transmis IŞJ Bihor.

În urma testelor de luni, au mai fost două cazuri depistate, dar infirmate ulterior de testarea PCR.

Vezi lista unităţilor de învăţământ din Bihor şi scenariul de funcţionare pentru fiecare: