Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Bihor îşi sărbătoreşte cei 15 ani de existenţă deschizându-şi porţile.

Astfel, marţi, toţi cei curioşi să afle cum funcţionează instituţia sunt aşteptaţi la agenţia din Oradea ori la punctele teritoriale din judeţ. "Participanţii vor putea vedea modul de organizare funcţionala al instituţiei, respectiv fluxul de acordare a serviciilor către clienţi fie angajatori, şomeri sau alte persoane aflate în căutarea unui loc de muncă", se arată într-un comunicat al AJOFM Bihor.

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă s-a înfiinţat, împreună cu agenţiile teritoriale, pe 10 decembrie 1998. De atunci, AJOFM Bihor are drept obiective stimularea ocupării forţei de muncă, prevenirea şomajului, acordarea serviciilor de formare profesională a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, asigurarea egalităţii de şanse şi combaterea discriminării pe piaţa muncii, creşterea incluziunii sociale şi protecţia persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru şomaj.

De asemenea, AJOFM Bihor trebuie să faciliteze libera circulaţie a lucrătorilor în statele UE şi alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenţii şi înţelegeri, dar şi să sprijine românii în vederea încadrării în muncă în statele cu care România are încheiate acorduri bilaterale în domeniul forţei de muncă.