Lucrările la viitorul Centru de Relaţii cu Publicul din curtea interioară a Primăriei au intrat în linie dreaptă.

Primarul Ilie Bolojan a prezentat miercuri, la faţa locului, stadiul în care se află amenajarea "piramidei" şi a anunţat că aceasta va fi dată în folosinţă de la 1 iulie, când aici vor funcţiona toate serviciile municipalităţii care au lucru cu publicul, pentru ca orădenii să nu mai rătăcească prin clădire în căutarea unui birou anume.

În plus, clădirea municipalităţii va adăposti pe viitor inclusiv un birou al Poştei şi al CEC astfel încât contribuabilii să nu mai fie nevoiţi să bată drumuri inutile pentru plata unei taxe sau cumpărarea unui timbru fiscal.

Atenţie, înregistrăm!

În viitorul spaţiu de lucru cu publicul, amenajat după modelul consacrat de instituţiile bancare, vor funcţiona 27 de ghişee de lucru.

Primarul spune că municipalitatea nu a investit doar în birouri moderne şi birotică pe măsură, ci şi în perfecţionarea funcţionarilor de la ghişeu. "Cei 40 de colegi care vor lucra aici au urmat, vreme de o săptămână, un curs de specializare cu tema "Clientul în centrul atenţiei" susţinut de o firmă de profil care a lucrat inclusiv pentru instituţii bancare", a explicat Bolojan.

Pentru a avea garanţia că pregătirea funcţionarilor a dat rezultate, la fiecare staţie de lucru vor fi montate microfoane care vor înregistra discuţiile purtate cu contribuabilii. "Convorbirea funcţionarului cu cetăţeanul va fi înregistrată şi stocată pentru şapte zile. În termen de 3 zile orice contribuabil nemulţumit va putea depune o plângere cu privire la comportamentul funcţionarului. Aceasta va fi analizată şi, dacă se verifică pe baza înregistrărilor, se vor lua măsuri împotriva funcţionarului", a spus Bolojan.

Rezervat pentru "clienţi"

Începând din 1 iulie, contribuabilii vor avea acces la spaţiile de lucru cu publicul prin intrarea principală, prin cea de dinspre strada Primăriei, dar şi dinspre curtea interioară.

Administraţia Patrimoniului Imobiliar va termina până la sfârşitul lunii asfaltarea curţii dinspre fosta cantină a Primăriei. Aici vor fi amenajate şi marcate peste 40 de locuri de parcare cu durată limitată la două ore. Dintre acestea, circa 10 locuri vor fi reţinute pentru maşinile de serviciu ale municipalităţii, care nu vor mai putea fi parcate în faţa clădirii, iar diferenţa va rămâne la dispoziţia orădenilor. "Parcarea nu va mai fi rezervată pentru funcţionarii municipalităţii, ci pentru contribuabili. Orădeanul va putea veni cu maşina la Primărie, va parca în curtea interioară, de unde va avea acces direct la sala de lucru cu publicul, îşi rezolvă problemele, după care îşi vede de drum", a spus Bolojan.

Made in Oradea

Cu ocazia prezentării, primarul a spus că de luna viitoare, după mutarea tututor serviciilor de relaţii cu publicul, accesul la etajele superioare va fi restricţionat. "După finalizarea tuturor lucrărilor dorim să deschidem Primăria către vizitatori. Aceştia vor avea acces până la sala mare de la etajul întâi, uşile care duc la biroul primarului, respectiv biroul viceprimarului Rozalia Biro urmând să fie închise", a spus Bolojan.

Primarul a afirmat că pe holul principal municipalitatea va amenaja în mod curent expoziţii pentru ca vizitatorii să aibă ce vedea, iar în sala mare va funcţiona o expoziţie permanentă intitulată "Produs în Oradea".

"Vom pune la dispoziţia firmelor din Oradea spaţii în care să îşi prezinte produsele. Aici ar putea fi prezentaţi clăparii Atomic sau home-cinema Samsung, despre care prea puţini ştiu că se produc la Oradea", a declarat primarul.

Bolojan a spus că prin deschiderea Primăriei către vizitatori, turiştii care trec prin Oradea ar putea urma un circuit de prezentare care să prindă bisericile din zona centrală, turnul Primăriei, sala mare şi Teatrul, petrecând astfel o oră în mod plăcut în municipiul de pe Crişul Repede.