Strada Calea Bihorului va fi modernizată de la podul Teodor Neş până la serpentinele spre Paleu. Consiliul local a aprobat joi o investiţie în valoare de 1,4 milioane euro menită să ridice capacitatea de transport a arterei care va deveni parte componentă a prelungirii actualului drum rapid din zona gării până la ieşirea din oraş spre Biharia. Lucrările vor dura 6 luni.

Conform proiectului aprobat, va fi realizată o structură rutieră nouă, pe o lungime de 2 kilometri metri. La marginea carosabilului se va executa rigolă la bordură şi trotuare cu lăţimea de 1,50 metri pe ambele părţi ale străzii.

La marginea trotuarelor vor fi amenajate rigole de tip scapă pe fundaţie de beton pentru a prelua în reţeaua de canalizare apele pluviale colectate de pe deal.

În cadrul proiectului au fost proiectate 22 de locuri de parcare oblice. În zonele unde accesele sunt mai sus sau mai jos decât strada, au fost prevăzute ziduri de sprijin.

Artera va fi prevăzută pe întreaga sa lungime cu canalizare pluvială cu canal colector şi cămine în carosabil şi guri de scurgere la limita carosabilului. Pentru preluarea apelor pluviale de pe tronsonul Theodor Neş şi strada Ion Bogdan Compania de Apă Oradea are în curs de realizare o staţie de pompare, care va conduce apele în pârâul Sălbatic.

În prezent Calea Bihorului este asfaltată, încadrată cu acostamente de piatră, care însă sunt contaminate cu pământ. Scurgerea apelor se realizează prin şanţuri în taluz natural sau betonate, care nu asigură continuitate pantei longitudinale, apele stagnând pe timp ploios.

Accesele sunt realizate în cea mai mare parte din beton, fără a urmări o cotă constantă, cu rampe variabile. Trotuarele sunt în cea mai mare parte vechi, deteriorate, parţial inexistente.