Spaţii de producţie sunt, Oradea are nevoie de un centru logistic. Primarul Ilie Bolojan a semnat joi la Bucureşti contracul de finanţare pentru documentaţia tehnico-economică a viitorului terminal intermodal din zona gării Episcopia Bihor. Costurile documentaţiei se ridică la circa 1,4 milioane lei din care 1,2 milioane lei din fonduri europene, 185.000 lei alocări de la bugetul de stat iar diferenţa prin contribuţia bugetului local.

Proiectul vizează eficientizarea traficului de marfă, decongestionarea traficului rutier şi reducerea poluării în municipiu în paralel cu creşterea veniturilor la bugetul local şi crearea de noi locuri de muncă.

"Din cele 9 proiecte eligibile ale municipiilor din ţară care au depus cereri de finanţare pentru realizarea de terminale intermodale, adică Bucureşti, Timişoara, Oradea, Turda, Iaşi, Cluj-Napoca, Craiova, Bacău, Suceava, doar Oradea a reuşit semnarea acestui contract", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Investiţie de 10 milioane euro...

Documentaţia tehnico-economică va sta la baza unui proiect cu finanţare europeană care vizează investiţii de 10 milioane euro în realizarea a trei linii de căi ferate cu platforme betonate de încărcare şi descărcare mărfuri, locuri de parcare pentru TIR-uri, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru firme.

Terminalul intermodal va avea ieşire atât la linia ferată cât şi la Drumul European 60 şi va putea deservi platforma industrială a Oradiei, dar şi parcul industrial din Borş şi alţi beneficiari.

"Pe termen scurt, acest proiect va genera locuri de muncă în construcţii şi va canaliza în Oradea o sumă mare de bani. Pe termen mediu şi lung, proiectul va avea impact social prin numărul de locuri de muncă nou create în servicii. De asemenea, foarte important este impactul asupra mediului, prin eficientizarea fluxului de mărfuri şi direcţionarea unui volum mai mare de mărfuri pe calea ferată", a declarat managerul de proiect Delia Ungur.

Investiţia efectivă în terminalul intermodal va fi finanţată prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare pentru perioada 2014 – 2020 adoptat deja de Comisia Europeană. Acesta va avea la dispoziţie linii de finanţare în valoare de 9,5 miliarde euro pentru proiecte din domenii precum mediu, energie şi transporturi.