Consiliul Judeţean Bihor a anunţat că în ultima zi pentru depunerea ofertelor în cadrul licitaţiei de desemnare a operatorilor de transport public judeţean a înregistrat 20 de oferte pentru 18 grupe ce însumează 101 de trasee.

Nicio firmă nu ar vrea să asigure transport, însă, pe anumite trasee, spre unele sate din 10 comune.

Sate nedorite

Ultima zi pentru depunerea ofertelor în cadrul licitaţiei pentru "Delegarea gestiunii serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate la nivelul judeţului Bihor" a fost luni, 28 februarie, a precizat CJ Bihor printr-un comunicat dat publicităţii a doua zi, marţi.

Potrivit acestuia, din cele 24 grupe, care însumează 101 trasee scoase la licitaţie, 18 au prezentat interes pentru 20 de ofertanţi, iar în cazul a trei grupe nu s-a depus nicio ofertă.

Este vorba despre grupa 11, cu traseele Oradea – Cotiglet – Corbeşti (comuna Ceica), Oradea – Dobreşti – Luncasprie (comuna Dobreşti) şi Oradea – Bucuroaia (comuna Copăcel), grupa 18, cu traseele Ştei – Briheni (comuna Lunca), Ştei – Ferice (comuna Bunteşti), Ştei – Chişcău – Giuleşti (comuna Pietroasa), Ştei – Călugări (comuna Cărpinet), Ştei – Hinchiriş (comuna Lazuri de Beiuş) şi Ştei – Valea de Sus – Valea de Jos (comuna Rieni), precum şi grupa 20, cu traseele Beiuş – Roşia, Beiuş – Meziad şi Beiuş – Drăgoteni (comuna Remetea).

Pentru alte trei grupe de trasee au fost depuse contestaţii, astfel că sunt suspendate de la atribuire: grupa 13 (cu trasee care să lege de oraşele Oradea şi, după caz, Beiuş sate precum Oşand, Tinca, Ucuriş, Sântelec, Carasău, Calacea, Cociuba Mare, Dumbrava şi Şoimi), grupa 15 (cu trasee între Oradea, Nojorid, Livada, Şauaieu, Salonta, Ianoşda) şi grupa 16 (Salonta, Tinca, Tulca, Tămaşda, Avram Iancu, Ant, Girişu Negru, Tinca, Ghiorac, Ciumeghiu, Boiu).

Cu condiţii mai corecte

În evaluarea ofertelor, arată CJ Bihor, sunt utilizaţi 6 factori ce ţin de componenta tehnică şi un criteriu financiar (tariful practicat), acesta având cea mai mare pondere în evaluare - 50%.

Faţă de licitaţiile anterioare, CJ Bihor a renunţat la factorul vechime pe traseu, care avantaja firmele ce deja deţineau licenţele de traseu, denaturând competiţia liberă, acest criteriu fiind înlocuit cu cel al experienţei similare, demonstrată cu contracte de servicii publice executate oriunde în Uniunea Europeană.

Totuşi, la licitaţie s-a prezentat o singură firmă care are şi experienţă în transportul internaţional, şi anume CDI Transport Intern şi Internaţional, pentru grupa 17, cu trasee în zona Oradea, Ştei, Băiţa, Criştioru de Jos, Pietroasa şi Beiuş.

CJ Bihor mai specifică în comunicatul său că firmele câştigătoare "vor constitui o garanţie de bună execuţie, ceea ce va face ca transportul să devină mai stabil şi mai predictibil".

În contractul de delegare a gestiunii vor fi stipulate clauze cu privire la respectarea obligaţiilor, astfel că renunţarea intempestivă la cursele asumate, cum au făcut unele firme în ultimii ani, va fi mult mai dificilă sau va avea "costuri semnificative".

Valoarea estimată pentru licitaţia de delegare a serviciului de transport public judeţean prin curse regulate este de 260.968.873,83lei, suma reprezentând încasările virtuale ale operatorilor pe perioada celor 7 ani de contract.

Situaţia completă pentru fiecare grupă şi traseu scoase la licitaţie de CJ Bihor poate fi văzută în galeria de documente

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!