Şeful CJ Bihor, Radu Ţîrle, a anunţat într-o conferinţă de presă desfăşurată joi că, după doi ani de tergiversări, Comisia Europeană a aprobat Ghidul Solicitantului propus de Ministerul Transporturilor de la Bucureşti, în care sunt descrise condiţiile pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile destinate modernizării infrastructurilor aeroportuare.

"De la domnul preşedinte Băsescu în jos am discutat cu toţi cei care au un cuvânt de spus în acest domeniu şi cred acum, fără să exagerez importanţa Aeroportului din Oradea, că acesta ar putea primi cel puţin 20 de milioane de euro", a spus Radu Ţîrle.

El a argumentat că Aeroportul Oradea deserveşte obiective strategice, precum Centrul de Excelenţă NATO, că ar impulsiona dezvoltarea economică a zonei dacă aici ar putea ateriza avioane de pasageri şi de marfă mai mari, că are statut de aeroport de importanţă europeană şi că este cel mai bun din ţară din punct de vedere al condiţiilor de mediu, având cele mai puţine zile cu ceaţă în cursul unui an.

Aeroportul Oradea are de mai multă vreme un proiect prin care încearcă să obţină o parte din cele 150 milioane de euro pentru infrastructura aeroportuară din România, dar nu a putut să-l depună la autoritatea de management a proiectelor cu finanţare europeană din cadrul Ministerului Transporturilor tocmai din cauza lipsei Ghidului Solicitantului.

Proiectul întocmit de Aeroportul Oradea vizează prelungirea şi lărgirea pistei de decolare-aterizare, astfel încât aceasta să poată fi folosită de aparate de zbor de mare capacitate.