Mii de orădeni, începând din centrul oraşului până în cartierele Dragoş Vodă, Cantemir, Velenţa şi până în comuna Sînmartin, au rămas aproape o săptămână fără apă caldă şi încălzire, în urma unor avarii în lanţ, despre care reprezentanţii companiei Termoficare susţin că au fost remediate, în cursul serii de luni.

Teoretic, marţi după amiază, toţi orădenii conectaţi la sistemul centralizat de încălzire ar trebui să aibă apă caldă şi căldură. "În momentul de faţă nu există zonă în care să avem avarii. Avem 45 grade Celsius pe diagramă, mai mult cu 2 grade faţă de cât ar trebui să fie, pentru că apartamentele orădenilor s-au răcit", a declarat Dan Creţu, purtătorul de cuvânt al Termoficare.

Val de reclamaţii

Săptămâna trecută, sistemul orădean de termoficare s-a confruntat cu cel mai mare val de avarii din această iarnă. În perioada 3-8 februarie au avut loc 18 avarii în lanţ pe reţeaua de transport a agentului termic şi 5 avarii pe racordurile primare ale punctelor termice.

Ţinuţi în frig vreme de 5 zile, orădenii au protestat atât la telefonul dispeceratului Termoficare cât şi pe reţelele de socializare. Sâmbătă, de pildă, la dispecerat au sunat 1.804 orădeni să reclame frigul din case. Mulţi erau revoltaţi fiindcă au fost nevoiţi să sune de mai multe ori pentru a reuşi să facă o reclamaţie, cele şase linii telefonice fiind luate cu asalt.

"Pe mine m-au pierdut şi ca votant, şi ca şi client. Abia aştept să plec din ţara asta. Duminică s-a reluat furnizarea încălzirii, iar luni dimineaţă s-a luat la loc şi a venit seara. Cu cele mai bune intenţii am sunat peste zi la dispecerat să întreb când va veni căldura. Doamna de acolo a fost drăguţă, dar în fundal auzeam un bărbat care spunea «Şi ce dacă n-au căldură? Facem eforturi să remediem!». Nu mi se pare normal să fiu tratat aşa!", a declarat BIHOREANULUI un orădean care locuieşte în Nufărul.

Avarii în laţ

Marţi, la prânz, după repornirea agentului termic, sistemul de termoficare a trecut razant pe lângă o nouă avarie, de data aceasta în CET. Zona industrială s-a umplut de fum după ce în jurul orei 14:30 una din turbine a cedat. Aburul din cazan, în loc să se evacueze în turbină, a început să iasă prin toate crăpăturile centralei. "A fost o avarie, dar nu va afecta alimentarea cu agent termic a oraşului. A şi fost remediată după circa o oră", a declarat Stănel Necula, directorul Termoficare.

Potrivit unui comunicat al societăţii de termoficare, orădenii sunt îndemnaţi să reclame la numărul de telefon 0800070800, apelabil gratuit din toate reţelele fixe şi mobile, orice disfuncţionalităţi în furnizarea agentului termic. Reprezentanţii societăţii susţin că două echipe de intervenţie ale societăţii sunt pregătite să iasă în teren pentru a lua măsuri de înlăturare a avariilor în cel mai scurt timp posibil.