Consiliul Local a aprobat joi noua organigramă a instituţiei propusă de primarul Ilie Bolojan. "Cheltuielile de personal ale Primăriei reprezintă 12% din veniturile proprii ale municipalităţii. Acesta este motivul pentru care am propus o reducere a organigramei care are ca efect reducerea posturilor vacante şi a 35 de posturi. S-au făcut reduceri de posturi la nivelul fiecărei direcţii din Primărie, astfel încât avem o reducere de personal de 5%", a declarat primarul Ilie Bolojan în deschiderea dezbaterilor.

În nota de fundamentare anexată proiectului de hotărâre, pe lângă necesitatea reducerii cheltuielilor municipalităţii pe fondul unei previziuni a scăderii în 2010 a veniturilor la bugetul local cu peste 10%, reprezentanţii municipalităţii argumentează disponibilizările prin reducerea activităţii la nivelul fiecărei direcţii.

"La serviciul personal, de exemplu, am considerat că, pe fondul scăderii volumului de muncă, faţă de şase persoane câte sunt în prezent, se poate lucra şi cu patru persoane printr-o mai bună încărcare cu sarcini a personalului, şi asta fără ca activitatea serviciului să aibă de suferit. Am luat decizia să reducem două posturi, dar asta nu înseamnă că acei colegi care vor fi disponibilizaţi au greşit cu ceva", a spus Bolojan.

Primarul a afirmat că "organigrama Primăriei a fost umflată de-a lungul anilor, iar reducerile de personal de acum sunt o operaţie dureroasă pe care trebuie să o facem".

La fel, vor opera reduceri de personal Administraţia Social Comunitară Oradea, Adminstraţia Imobiliară Oradea, Serviciul de Evidenţă Informatizată a Persoanelor şi toate regiile subordonate Primăriei care vor trebui să îşi reducă personalul cu până la 10% pentru a diminua cheltuielile. La Regia Autonomă a Pieţelor Agrement şi Salubritate, de exemplu, vor fi trimişi în şomaj 24 din cei 276 de angajaţi, iar la Administraţia Imobiliară Oradea (AIO) vor pleca în şomaj nu mai puţin de 20 de angajaţi.

Organigramele Primăriei şi ale instituţiilor subordonate au fost avizate, conform legii, de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Excepţie a făcut organigrama AIO, fapt pentru care consilierul Dorin Corcheş a şi cerut amânarea adoptării ei. "Avem acceptul telefonic pentru noua organigramă, iar decizia trebuie să sosească în următoarele zile", a declarat viceprimarul Rozalia Biro.

Noua structură de personal a Primăriei şi a instituţiilor subordonate a fost adoptată cu majoritate de voturi. Reprezentanţii PNL şi ai UDMR au votat pentru disponibilizări, în vreme ce consilierii PDL au votat "împotrivă", iar grupul PSD a preferat să se abţină de la vot.