Ministerul Finanţelor a lansat varianta simplificată a aplicaţiei e-Factura, menită să facă gestionarea facturilor mai ușoară pentru toți utilizatorii. 

Potrivit unui comunicat transmis miercuri de Ministerul Finanţelor, varianta simplificată a aplicaţiei e-Factura are o interfaţă intuitivă şi funcţionalităţi mai uşor de utilizat, astfel încât fiecare utilizator să poată emite facturi în conformitate cu cerințele fiscale într-un mod rapid și eficient.

„Ne-am gândit în primul rând la cei aproximativ 670.000 de contribuabili mici care trebuie să utilizeze sistemul și au nevoie de o aplicație gratuită, intuitivă și ușor de folosit. De asemenea, aplicația extinsă este acum disponibilă și în limba engleză, urmând ca în perioada următoare sã fie tradusă și cea simplificată”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Noua variantă permite completarea facturilor într-un format simplificat, necesar în cazul microîntreprinderilor, care nu utilizează în mod curent elemente operaționale complexe. Totodată, interfaţa a fost redesenată, pentru a include automat ghidaje (de exemplu: codul tipului facturii este prestabilit la 380, codul monedei este exclusiv RON) și bife pentru a afișa elementele de identificare obligatorii în funcție de categoria de plătitor de TVA. De asemenea, au fost restrânse nomenclatoarele de TVA la cele utilizate frecvent pentru tranzacții domestice și incluse procentele de taxă sub format selectabil.

O nouă facilitate adăugată sistemului este aplicaţia extinsă în limba engleză, pentru contribuabilii nerezidenți înregistrați în scopuri de TVA, ce au obligația de raportare a facturilor emise pentru livrări/prestări pe teritoriul României.

În ceea ce privește eficientizarea interacțiunii cu utilizatorii finali, la 20 martie este organizat un nou webinar în care se pot adresa orice nelămuriri și primi răspunsuri din partea experților din Agenția Națională de Administrare Fiscală/Centrul Național pentru Informații Financiare. Înscrierile se fac AICI.

Reprezentanţii Ministerului Finanţelor reamintesc că, în situația în care sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere a facturilor emise se suspendă până la repunerea în funcțiune a sistemului.

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii. În perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura nu se sancționeazã.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!