Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă, că membrii comisiei de licitaţie pentru atribuirea lucrărilor de extindere şi modernizare a infrastructurii Aeroportului din Oradea - aflat în subordinea CJ - au stabilit, cu două zile în urmă, un câştigător după ce au analizat patru oferte.

Astfel, oferta câştigătoare a fost desemnată cea depusă de asocierea dintre subsidiarele româneşti ale firmelor austriece Porr Construct - Teerag - Asdag cu compania Col-Air Trading, din Bucureşti.

La licitaţie au mai depus oferte acceptate alte trei asocieri: Construcţii Cluj Napoca - AICI Cluj Napoica - ICCO Energ, Max Boegl - Astaldi - UTI Grup şi Azvi - Trameco - Iamsat Muntenia.

Potrivit informaţiilor furnizate de preşedintele CJ, preţul oferit de asocierea câştigătoare a fost de 79,9% din preţul estimat al lucrărilor (de peste 101,2 milioane lei), iar durata de imobilizare a pistei, adică de închidere pentru finalizarea lucrărilor la acest element, va fi de 59 zile, fiecare depăşire urmând să fie penalizată. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 18 luni de la data semnării contractului.

"Mai multe detalii nu putem furniza decât după încheierea perioadei de contestaţii, fiecare membru al comisiei de licitaţie semnând angajamente de confidenţialitate, astfel că nu dorim să viciem procedura, care - fiind vorba de fonduri europene - este foarte strictă", a spus Cornel Popa.

Contractul de finanţare pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului Oradea a fost semnat pe 7 februarie 2014 între ministrul Transporturilor de atunci, Ramona Mănescu, şi preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa. Valoarea totală a proiectului este de 129,7 milioane lei, din care 85% (adică 96,001 milioane) sunt nerambursabili, de la UE, iar 13% (12,840 milioane) vor fi asiguraţi de la bugetul de stat, restul de 2% fiind în sarcina CJ şi Aeroportului.

Din aceşti bani se va realiza o pistă de decolare-aterizare în lungime de 2.100 metri şi lăţime de 45 metri (faţă de 1.800 şi 30 metri în prezent), două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare "care să poată asigura staţionarea a şase aeronave", inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos pentru "categoria II de operare" (cu lumini nu doar la marginile pistei, ci şi pe axul longitudinal), sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.

De lucrare s-au arătat interesate în prima fază 14 companii din ţară şi străinătate, dar în final s-au calificat patru asocieri de firme. Iniţial, termenul de depunere a ofertelor a fost 4 martie, dar el a fost prelungit până la finalul lunii.