Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat miercuri că a finalizat și licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii Transilvania pe subsecţiunea Nuşfalău (judeţul Sălaj) - Suplacu de Barcău (Bihor). În prezent, sunt încheiate licitaţiile pentru toate tronsoanele autostrăzii ce traversează judeţul Bihor, unul fiind gata, între Biharia şi Borş, iar inaugurarea e programată luna viitoare cu participarea premierilor României şi Ungariei.

Vin turcii

CNAIR a anunţat miercuri că a finalizat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii Transilvania pe subsecţiunea 3B5 între localităţile Nuşfalău (judeţul Sălaj) şi Suplacu de Barcău (Bihor), în lungime de 19,55 kilometri. Câştigătoarea procedurii este firma Nurol Insaat Ve Ticaret din Turcia, care a obţinut recent şi construirea a două loturi din centura Bucureşti, cu regim de autostradă.

Oferta subsidiarei din România a firmei turceşti pentru subsecţiunea 3B5 a Autostrăzii Transilvania a fost declarată câştigătoare după ce aceasta s-a obligat să facă lucrările de proiectare şi execuţie contra sumei de 384,138 milioane lei (fără TVA), într-un termen de 24 luni (6 luni pentru proiectare, 18 pentru execuţia propriu-zisă), şi să ofere o garanţie de 10 ani.

Licitaţia pentru acest tronson a fost începută în februarie 2020, după ce fusese blocată mai bine de patru ani. Semnarea contractului între CNAIR şi constructor va fi posibilă, însă, numai după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea tuturor contestaților sau plângerilor.

În Bihor, Selina

În ce priveşte celelalte secţiuni ale Autostrăzii Transilvania de pe teritoriul judeţului Bihor, până în prezent a fost finalizat un tronson de 5,35 kilometri între Biharia şi Borş, care va fi dat în funcţiune pe 4 septembrie în prezenţa premierilor României, Ludovic Orban, şi Ungariei, Viktor Orban.

Acest tronson a fost construit de asocierea Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (componente ale grupului de firme Selina), Vahostav (din Slovacia) şi East Water Driillings (România) contra sumei de 134 milioane lei.

Aceeaşi asociere de firme va executa lucrările și pe lotul vecin, Chiribiș - Biharia, de 28,55 kilometri, în baza unui contract semnat cu CNAIR în luna iunie 2020, contra sumei de 326,51 milioane lei, fără TVA. Şi în acest caz, termenul de execuţie este tot de 24 luni, iar perioada de garanţie de 10 ani.

Construirea Autostrăzii Transilvania, A3, a început în 2004, dar a fost abandonată după ce CNAIR a reziliat contractul cu americanii de la Bechtel în guvernarea Ponta /2013) şi apoi cu spaniolii de la Corsan-Corvian (2015), urmând să lege România de vestul Europei prin autostrăzile M3 şi M4 din Ungaria.

În Oradea, Strabag

De menţionat că în cursul zilei de marţi a fost anunţată şi finalizarea licitaţiei pentru construirea şoselei cu profil de autostradă care va lega Oradea, pe o lungime de 19 kilometri, de Autostrada Transilvania, pornind de la giraţia din Calea Sântandreiului şi până în Borş.

Pentru această şosea, licitaţia organizată de CNAIR a fost câştigată de compania austriacă Strabag, contra sumei de 545,910 milioane lei, bani asiguraţi, la fel ca pentru celelalte sectoare, din fonduri UE. Dacă nimeni nu va contesta rezultatul, constructorul va putea începe lucrările propriu-zise la primăvară, după încheierea proiectării, având la dispoziţie 30 de luni pentru a finaliza atât proiectarea, cât şi construcţia propriu-zisă.