Lucrări sub trafic

Strada Depoului va fi redată circulaţiei cel târziu la începutul lunii mai. După trei ani de zile în care a fost abandonată în urma unor lucrări de apă şi canalizare, strada a intrat în asfaltare. "În cel mult două săptămâni vom avea turnată fundaţia de beton, după care vom trece la asfaltarea efectivă, urmând ca lucrările să fie finalizate la începutul lunii iunie", a declarat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, Adrian Trifa, inginer în cadrul societăţii Drumuri Orăşeneşti.

Firma şi-a adjudecat în urma unei licitaţii desfăşurate în septembrie 2009 lucrările de reabilitare şi modernizare ale unui număr de 19 străzi, investiţie finanţată prin Planul Operaţional Regional (POR).

Lucrările de modernizare a străzii Depoului au fost atacate pe trei tronsoane de dimensiuni aproximativ egale, lucrările fiind începute deja pe prima porţiune dinspre strada Izvorului. "Am intervenit inclusiv la structura de fundare care, după trei ani de la precedentele lucrări, era deja deteriorată. Lucrăm sub trafic, deşi avem aviz de închidere a străzii de la Poliţia Rutieră, pentru că nu vrem să le facem probleme orădenilor care locuiesc în zonă", a mai spus inginerul.

În grafic

Angajaţii Drumuri Orăşeneşti muncesc concomitent pe nouă din cele 19 străzi cuprinse în proiectul Primăriei finanţat cu fonduri europene: Almaşului, Depoului, Margaretei, Miron Costin, Morii, Splaiul Crişanei, Ursului, Vaporului şi Calea Alexandru Cazaban. Strada Ursului, cu o lungime de doar 97 metri, va fi prima finalizată şi urmează să fie predată la jumătatea lunii mai. "Lucrările se desfăşoară conform calendarului şi sperăm să nu avem sincope în derularea lor", a declarat directorul tehnic al Primăriei, Mircea Ghitea, managerul de proiect.

În paralel cu derularea investiţiei, municipalitatea a organizat o licitaţie pentru executarea serviciilor de diriginţie de şantier, deoarece firma Search Corporation, care câştigase consultanţa pe proiect, a fost şi singura care s-a prezentat la licitaţia organizată în luna ianuarie pentru dirigenţia de şantier, astfel încât se afla în conflict de interese. Până la desemnarea unui diriginte de şantier, urmărirea lucrărilor se va face de către angajaţii Direcţiei Tehnice a Primăriei.

Proiect de milioane

Bugetul proiectului de reabilitare şi modernizare a celor 19 străzi se ridică la 28,6 milioane de lei. Din acest total, 21,9 milioane provin din fonduri comunitare, diferenţa fiind suportată din bugetul central şi cel local.

Conform contractului încheiat cu Drumuri Orăşeneşti, termenul de finalizare a lucrărilor este 29 iulie 2011. Cele 19 străzi cuprinse în proiect sunt: Almaşului, Ardealului, Bumbacului, Depoului, Gala Galaction, Horea, Iuliu Maniu, Margaretei, Măslinului, Miron Costin, Morii, Sabinelor, Splaiul Crişanei, Traian Vuia, Ursului, Vaporului, Viorelelor, respectiv Calea Alexandru Cazaban şi un tronson din Bulevardul Decebal. Proiectul de modernizare are ca scop creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei, fluidizarea traficului şi reducerea timpilor de deplasare.