Pe noua șosea de centură Oșorhei, cu o lungime de aproape 6 kilometri, a început așternerea primului strat de asfalt, la capătul dinspre Oradea, a informat vineri Consiliul Județean Bihor, potrivit căruia stadiul lucrărilor a ajuns la 65-68%.

Traseul centurii Oșorhei pornește de pe centura Oradea din sensul giratoriu situat la intersecția cu drumul spre Cheriu, ocolește Oșorheiul prin sud și se termină în sensul giratoriu de pe DN1 Oradea - Cluj care face legătura cu localitatea Fughiu.

„Centura Oșorhei va contribui semnificativ la descongestionarea traficului de pe cea mai aglomerată ieșire din Oradea, cea spre Cluj, pe DN1. Nu vor mai fi blocaje înspre Oșorhei, ceea ce înseamnă economie de timp și de costuri”, subliniază administrația județeană.

În cadrul aceluiași proiect se reabilitează și cei 12,8 km de drum județean DJ 767 E dintre Oșorhei și Copăcel, prin lărgirea acestuia, amenajarea căilor de acces la proprietăți, refacerea podețelor și a podului peste Valea Sărand.

Lucrările sunt executate de firma PORR Construct, valoarea contractului fiind de 108,275 milioane lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027.

La începutul acestei luni, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a declarat că centura va fi deschisă traficului în luna august.

În prezent, administrația județeană mai are în lucru încă alte șapte noi drumuri, cu o lungime totală de 68 de km: centurile Aleșd (5,8 km), Beiuș (9,3 km), Sântandrei (5 km), Nojorid (8,4 km), Sânmartin (8 km) și Biharia (8,7 km), precum și Inelul Metropolitan Oradea (17 km).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!